Amb l’arribada de Ses Majestats els Reis d’Orient a tocar, tots els nens i nenes ja tenen llestes les seves cartes plenes de desitjos. Els alcaldes no es queden enrere i preparen un 2024 que suposarà el primer any sencer d’aquest mandat. Millores als carrers, equipaments i serveis són les principals demandes que escriuen en la seva particular carta als reis, on també posen els ulls a les administracions superiors.
Si haguéssim pogut llegir la carta de Sandra Guaita l’any passat, segur que ens hauríem topat amb un dels seus grans objectius polítics de 2023: guanyar les eleccions i que els pactes no li juguessin una mala passada. Finalment, va aconseguir la primera posició als comicis i va forjar un tripartit amb majoria absoluta. Amb aquesta fita assolida, els seus desitjos a la missiva van enfocats als principals reptes que haurà d’encarar la seva administració i sobretot en els deutes pendents de la resta d’administracions amb la capital del Baix Camp.
En clau Ajuntament, Guaita no vol demanar res als reis i explica que el Pla d’Acció Municipal, el Pla d’Inversions i el pacte de govern reflecteix el que espera d’aquest 2024. “No és una carta als reis, sinó un compromís amb la ciutadania”, ens remarca sobre aquests documents.
Seguint aquesta línia, comenta que la transformació urbanística serà un dels “eixos primordials del govern” amb projectes com el del Carrilet, la zona de plaça Llibertat cap al nord i els barris del sud amb l’Eix Astorga. Tot això vol que vagi acompanyat de polítiques de ciència, innovació i promoció econòmica.
En canvi, l’alcaldessa de Reus sí que escriu a la seva carta als reis què espera de la Generalitat i el govern de l’Estat. Primer de tot, demana que els reis recordin a ambdós governs que “exerceixin les seves competències com pertoca”. De l’executiu espanyol espera que desenvolupin infraestructures que impacten els reusencs com Bellissens, la Intermodal o l’aeroport, “governi qui governi a l’Estat”. A més, exigeix que s’analitzi bé les mercaderies per interior perquè no passin per Reus.
Pel que fa a la Generalitat, la mobilitat i el tramvia són algunes de les principals reivindicacions que escriu a la seva carta, recordant que “estarem atents perquè sigui una realitat, ja que és totalment necessari per a l’àrea metropolitana”. D’altra banda, també desitja que l’executiu català es continuï implicant en qüestions obertes com el CAP Sant Pere, les polítiques d’habitatge i l’estació d’autobusos.