L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa un nou servei d’orientació i atenció al benestar emocional i mental, per donar resposta a una problemàtica que pateix el municipi i que és un compromís polític que té l’ajuntament amb la ciutadania. El nou projecte que comença aquest mes de novembre parteix de donar l’acompanyament a la població en el moment que tingui una problemàtica i poder-la orientar quins passos ha de seguir. A partir del dia 16 de novembre hi haurà un professional que realitzarà aquest nou servei via telefònic d’acompanyament d’escolta i seguidament guiar i explicar quins llocs es pot dirigir la persona que ho necessiti.
La necessitat d’aquest nou servei parteix també d’unes dades que es basen en l’enquesta de Salut de Catalunya del 2022. El llindar d’edat de tants joves, ciutadans d’entre 20-50 anys com a ciutadans d’edat més avançada pateixen de salut emocional i mental. El servei partirà de dues fases, la primera és impulsar aquest nou servei i facilitar l’accés de les persones que ho necessitin i la segona fase es treballarà per teixir complicitats amb els diferents proveïdors d’atenció en salut mental i emocional i que treballin de forma activa.
Sandra Guaita alcaldessa de Reus ha recalcat que “volem ajudar a la ciutadania i adreçar-nos en aquells llocs que poden fer l’acompanyament per la millora de la salut mental en els llocs adequats”. Serà un espai de referència en aquests serveis d’acompanyament i en salut mental i emocional. El telèfon mòbil on es podrà adreçar la ciutadania és el 977010679. Juntament amb aquest horari: de dilluns de 12:00 h a 15:00 h, dimecres de 16:00 h a 18:30 h i divendres de 9:00 a 12:00 h.