La Guàrdia Urbana de Reus ha comprat 10 bicicletes i 2 nous patinets per ampliar i renovar el parc de vehicles amb què fa les pràctiques dels tallers d’educació viària dirigits a alumnes dels centres educatius de Reus i de municipis de l’entorn. Cada any uns 2.200 alumnes es formen en aquest espai en la manera de moure’s per la ciutat en bicicleta o patinet de manera segura.
Les sessions al parc de trànsit s’inicien amb una primera classe teòrica i continuen amb les pràctiques dels joves al circuit tancat del parc. Les activitats posen èmfasi en la forma adequada de circular a peu, en patinet o en bicicleta per la ciutat, ja que aquests hàbits seran la base de futur per a quan circulin en altres tipus de vehicles com ara ciclomotors, motocicletes, turismes, etc.
Les sessions complementen les xerrades d’educació viària que la Guàrdia Urbana porta a terme des de fa anys a les escoles i instituts amb l’objectiu promoure la reflexió a l’entorn de la mobilitat segura. Uns 4.500 alumnes d’infantil, primària i secundària participen cada curs dels diferents programes educatius de la Guàrdia Urbana que fomenten hàbits correctes en el seu comportament com a vianants, conductors de bicicletes o patinets, així com a usuaris de vehicles privats o del transport públic.
Mitjançant aquestes activitats, la Guàrdia Urbana promou el concepte d’educació viària als alumnes de les escoles i instituts de la ciutat, ja que es considera molt important que des de petits, els infants coneguin els elements del seu entorn viari, el significat dels senyals de trànsit i les funcions de la Guàrdia Urbana.