Una cervesa reusenca, guardonada amb el bronze dels World Beer Awards

El World Beer Awards és el concurs de cervesa més important i prestigiós internacionalment i selecciona les millors cerveses en els diferents estils reconeguts a escala mundial, amb l’objectiu de promoure els millors productes als consumidors i distribuïdors arreu del món. En l’edició d’enguany, han estat les cerveses Blaih Reusenca Recepta Original i Blat Torrada les guardonades amb la Medalla de Bronze en les seves respectives categories.

D’aquesta manera, la marca nascuda a Reus ha rebut el reconeixement “de dos bronzes a la millor cervesa del nostre estil de l’Estat espanyol, un premi que reconeix el ‘saber fer’ de la cervesa, el seu sabor i la seva qualitat“, explica Albert Blai, creador de la marca Blaih Reusenca. De fet, es tracta del segon guardó que rep aquesta cervesa reusenca, ja que el passat mes de juny la Recepta Original es va endur la plata al Barcelona Beer Challenge en la categoria “Berliner Weisse & Gose”.

Els concursos de cervesa tenen lloc en els mesos que van des de mitjans de maig a finals d’any i, com assenyala Blai, els guardons “són sobretot una garantia de qualitat; no està bona perquè ho diem nosaltres, sinó perquè ho diu un jurat professional que està molt preparat i que ha passat un proves molt complicades”. A més, aquests reconeixements donen una gran visibilitat als productes, especialment, en el cas de la Blaih Reusenca suposa un ‘debut’ immillorable. “Són els dos primers concursos en què hem participat, ja que el projecte va començar el passat mes de desembre”, afegeix el mestre cerveser.

 

Blaih Reusenca: 100% ecològica i de proximitat

El valencià Andreu Blai i la reusenca Carol Belenda van impulsar la seva pròpia marca de cervesa a finals del 2022 amb una clara voluntat de proximitat i d’elaborar productes 100% ecològics. Arran de la seva experiència com a mestre cerveser en diferents fàbriques d’Europa i Amèrica, “volia impulsar el meu propi projecte i vam decidir venir a Reus per començar la marca, perquè vèiem que no n’hi havia cap que s’identifiqués amb la ciutat i la comarca“, exposa Blai en referència al fet que la cervesa sempre s’ha identificat amb els seus voltants i ha generat un sentiment d’identitat amb la població de la zona.

En paral·lel, malgrat que la proliferació de productors ha augmentat en els darrers anys, l’oferta de cervesa ecològica encara és mínima. Davant d’aquest ‘buit’ en el nínxol de mercat, va sorgir Blaih Reusenca, “una marca fortament arrelada a la capital del Baix Camp i amb forts valors: 100% ecològica i vegana, així com de proximitat“, com la defineixen els seus creadors.

És més, seguint la línia de l’agricultura ecològica, gran part dels ingredients de la cervesa provenen de Girona i Lleida, la produeixen en una fàbrica a València i no compten amb distribuïdora, sinó que fan ells mateixos la distribució. “La idea sempre ha sigut acabar obrint la nostra fàbrica a Reus, que seria la primera fàbrica cervesera al municipi; vam començar en un altre lloc per veure com funcionava, la seva viabilitat i acollida, que ha sigut molt bona”, descriu Andreu Blai.

Blaih Reusenca es distribueix, actualment, en una cinquantena de bars i botigues de Reus i una desena d’establiments entre Cambrils, Tarragona i València, des d’on col·labora el germà de Blai. Amb tot, la marca manté el seu objectiu de “seguir creixent amb una motivació localista, més que sortir a l’exterior; no tindria sentit per nosaltres apostar per altra cosa que no fos la proximitat perquè exportar a altres llocs suposaria una gran petjada ecològica“, argumenta.

 

Dues varietats d’èxit

Sota el paraigua de la marca Blaih Reusenca, es produeixen ara mateix dues varietats, la Recepta Original i la Blat Torrada. La primera és com una lager industrial, però “es diferencia per ser molt més gustosa en fabricar-se amb herbes aromàtiques, i té un punt d’acidesa molt refrescant“, descriu Blai. Molt similar a una Gose alemanya, el seu ‘daurat clar’ incorpora també sabors cítrics i espècies, convertint-se en una cervesa per a tots els gustos i ocasions.

La segona, semblant a una paulaner tradicional, “és més densa, molt refrescant igualment, i té trets torrats amb caramel i plàtan“, que proporcionen a aquesta beguda color ‘coure fosc’ uns tocs afruitats ideals per acompanyar àpats i moments especials.

Amb aquests dos productes instaurats a la ciutat, la voluntat del mestre cerveser és establir-se a tot el territori i que pugui ser la marca de Reus. Reconeix, a més, que “saben que és molt difícil competir amb Estrella Damm i aspirar a tenir més mercat que ells, però voldríem ser la primera segona opció del consumidor“.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Activada l’alerta per calor intensa de fins a 43 ºC a Catalunya

Notícia següent

Apareix mort l’assassí de l’Erika, la nena morta i violada amb 14 anys

Notícies relacionades