En marxa una campanya de la Guàrdia Urbana de Reus per promoure l’oci nocturn de qualitat

La campanya busca prevenir i reprendre les conductes incíviques a l’entorn de l’oci nocturn amb dues línies d’acció: el seguiment, control i denúncia dels fets incívics, i la divulgació i conscienciació

La Guàrdia Urbana ha posat en marxa una campanya per impulsar un oci nocturn de qualitat a Reus, fruit de les trobades mantingudes per la regidoria de Seguretat, Convivència i Civisme amb empresaris del sector. La campanya busca prevenir i reprendre les conductes incíviques a l’entorn de l’oci nocturn amb dues línies d’acció: el seguiment, control i denúncia dels fets incívics, i la divulgació i conscienciació.

Els objectius principals de la campanya, sorgits de les trobades amb empresaris del sector són: Mantenir una oferta d’oci nocturn més segur i de qualitat; minimitzar les molèsties veïnals; recordar les obligacions, augmentar les sinergies entre l’ajuntament i l’empresariat de l’oci nocturn; i la coordinació entre els locals d’oci nocturn i els cossos de seguretat per identificar i abordar les conductes incíviques.

Aquest mes d’abril, la Guàrdia Urbana ha impulsat una campanya específica per promoure el civisme i la bona convivència en l’àmbit nocturn que s’ha començat a desplegar amb les següents accions:

  • Reforç del servei de nit, els divendres, dissabtes i vigílies de festius. S’incrementa el nombre de patrulles, uniformades i de paisà, que realitzen tasques de prevenció i denuncia de les infraccions que generin persones que no respecten el descans veïnal o que duen a terme actes d’incivisme.
  • Controls de drogo alcoholèmia que duen a terme les patrulles de trànsit.
  • Controls de concentracions de persones que surten fora dels locals per xerrar o fumar i que aixequen el to de veu, molestant els veïns.
  • Control dels horaris per aconseguir realitzar el tancament en hora d’una manera ordenada, ràpida i segura, a més de la neteja de l’entorn immediat per part dels establiments a la fi de l’activitat.

A l’hora del tancament de locals s’ha treballat la ubicació de patrulles als punts on s’han detectat les concentracions de persones més importants a l’hora del tancament dels locals, la qual cosa permet un control ordenat i una sortida més fluida dels clients. Per l’execució d’aquest servei, està sent primordial la participació d’efectius del cos de Mossos d’Esquadra.

Algunes dades de la campanya en marxa des d’aquest mes són:

A l’hora de tancament dels locals s’han detectat i denunciat les infraccions següents:

  • 9 per miccionar
  • 1 per consum alcohol
  • 1 per desobediència a agents
  • 4 per alteració de l’ordre
  • 3 per falta de respecte a agents

Durant el total del dispositiu (al llarg de la nit i en el tancament dels locals) les infraccions han estat les següents:

  • 49 per miccionar a la via pública
  • 8 per consum d’alcohol
  • 5 per molèsties per sorolls a la via pública
  • 2 per embrutar la via pública
  • 15 per faltes de respecte i consideració a agents de l’autoritat
  • 6 per desobediència o resistència als agents
  • 1 per negativa a identificar-se
  • 26 per alteració de l’ordre públic

Pel que fa als controls d’alcoholèmia fets divendres, dissabtes, diumenges i vigílies de festius, aquest mes s’han detectat diversos delictes contra la seguretat del trànsit:

  • 7 per conduir sota els efectes d’alcohol
  • 1 per negativa a sotmetre’s a les proves
  • 2 per conduir sota els efectes de drogues
  • 3 per conduir sense permís/punts o amb suspensió judicial
  • 3 denúncies per alcoholèmia taxa administrativa

Segona fase: divulgació i conscienciació

En una segona fase de la campanya, la Guàrdia Urbana portarà a terme accions de divulgació i conscienciació, amb la col·laboració dels empresaris del sector. En el propers dies es presentarà la campanya, que consisteix en adhesius, cartelleria i altres elements de difusió per diferents canals i des dels mateixos establiments, que contenen un missatges de conscienciació.