Dissabte, 15 de febrer de 2025
És notícia

Reus aprova el projecte i el reglament del servei de bicicleta pública compartida

Avatar photo

Es preveu una inversió total de 2.491.851,99 euros, que comprèn els següents conceptes: adequació local per taller i magatzem de bicicletes, estacions, bicicletes i peces de recanvi, bases, aplicacions informàtiques, i vehicles de serveis

El ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 17 de febrer l’estudi de viabilitat econòmica, la memòria justificativa, el projecte i el reglament del servei de bicicleta pública compartida de Reus; i ha pres en consideració l’establiment del servei, amb forma de gestió directa a través de la societat municipal Reus Mobilitat i Serveis.

L’estudi de viabilitat econòmica analitzar la proposta d’implantació, gestió i viabilitat econòmica per l’explotació del servei de bicicleta pública a la ciutat, diferenciant dues fases d’implantació: una primera fase, amb una oferta de 250 unitats, i una segona fase, a partir del tercer any d’explotació amb la incorporació de 250 bicicletes addicionals.

Es preveu una inversió total de 2.491.851,99 euros, que comprèn els següents conceptes: adequació local per taller i magatzem de bicicletes, estacions, bicicletes i peces de recanvi, bases, aplicacions informàtiques, i vehicles de serveis.

L’estudi defineix també les tarifes previstes en la modalitat de tiquet diari (1 euro) i d’abonament mensual (9 euros).

La memòria destaca els aspectes socials, mediambientals i econòmics que justifiquen l’establiment del servei de bicicleta compartida a la ciutat:

  • Accessibilitat: Aquells ciutadans que, per motius diversos, tenen dificultats per desplaçar-se pel territori veuen reduïdes les seves possibilitats de desenvolupament personal, social i laboral. El transport públic ha de permetre que l’accessibilitat no esdevingui un factor d’exclusió social, permetent l’accés als llocs de treball, als hospitals i als centres educatius, d’oci, esportius i religiosos, independent del barri on es visqui.
  • Qualitat de vida: És necessari que la ciutadania, independent del seu nivell de renda, pugui gaudir del dret a moure’s lliurement realitzant els desplaçaments de la forma més ràpida i còmoda possible.
  • Salut: Els impactes negatius que origina el transport en la salut, principalment la contaminació acústica i de l’aire, afecten tots els ciutadans, amb independència que siguin o no usuaris del mitjà de transport que els origina. Només amb un traspàs del transport amb vehicle privat al transport sostenible, es podran reduir els efectes negatius de la contaminació.
  • Seguretat: L’ús de la bicicleta redueix la sinistralitat del transport privat, el qual presenta major freqüència i gravetat.
  • Sostenibilitat: És necessari prioritzar l’ús dels modes de transport de menys intensitat energètica, menys emissió de contaminants que acceleren el canvi climàtic i menys ocupació de territori.

El reglament és la norma encarregada de regular i determinar les condicions generals d’utilització del servei de bicicleta pública compartida. Serà aplicable a l’empresa operadora que presti aquest servei de transport públic i a les persones que l’utilitzin. El document s’estructura en 28 articles, distribuïts amb sis apartats:

  • Disposicions generals: Objecte i àmbit d’aplicació del Reglament.  Caràcter públic del servei. Gestió del servei. Definicions.
  • El servei de bicicleta pública: Establiment, organització i explotació. Tipus de tarifes. Alta al servei. Baixa al servei. Tarifes i sistemes de pagament del servei. Funcionament del sistema.
  • Drets i obligacions dels usuaris: Drets dels usuaris. Igualtat de gènere. Protecció de dades. Obligacions dels usuaris. Prohibicions dels usuaris.
  • Obligacions de l’empresa operadora. Informació i atenció a l’usuari. Horaris del servei. Bicicletes. Estacions i aparcaments. Manteniment i redistribució de bicicletes. Qualitat del servei. Obligacions del personal de l’empresa operadora del servei de bicicleta pública.
  • Règim sancionador a l’usuari: Tipus d’infracció. Sancions per infraccions. Adopció de mesures en el cas de comissió d’infraccions. Procediment de l’expedient sancionador. Règim jurídic aplicable i arbitratge.
  • Modificació del reglament.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Comencen les obres per a la construcció d’una àrea de motor a Constantí

Notícia següent

Noves propostes del cicle “El Vendrell sent la música”

Notícies relacionades