Reus vol ser un referent per a la creació i implementació d’activitats econòmiques i per la retenció d’aquestes. Atraure i retreure talent. Per fer-ho, avui s’enceta l’Estratègia de Projecció Exterior que crearà una imatge de Reus unificada per millorar la seva posició i competitivitat respecte a la resta del món.
El projecte engloba moltes àrees i òrgans de l’Ajuntament, donada la magnitud de l’objectiu que es vol aconseguir; sense obviar les empreses privades dels sectors econòmics de Reus. Per fer-ho realitat, tant la regidora de Projecció de Ciutat Noemí Llauradó, com l’alcaldessa Sandra Guaita, han posat en valor aquesta col·laboració publicoprivada, que permetrà anar més enllà.
Guaita ha posat en valor els fulls de ruta que van emprendre fa més de tres dècades els diferents òrgans públics, perquè “sense aquells objectius, no seríem on som avui”. Ara els objectius queden modernitzats i es tornen a pensar per afrontar els reptes que té la ciutat en el present i els que tindrà al futur, com la hipercompetitivitat o la innovació en les seves polítiques.
Objectius generals de l’Estratègia de Projecció Exterior
En primer lloc, es vol projectar una marca de ciutat identificativa, per fer-se atractiva i atraure. Tenir identitat pròpia.
Després, la consolidació dels sectors en els quals la ciutat destaca, com el comercial, el tecnològic, l’agroalimentari i el de salut-nutrició. En paral·lel, desenvolupar-los també.
L’alta qualitat de vida és clau per atraure talent exterior. Per això, amb aquesta estratègia es tractarà de consolidar el posicionament de Reus en aquest sentit.
Finalment, crear riquesa i ocupació a la ciutat, afavorint cohesió social.
Per aquests objectius, s’han comentat algunes de les primeres accions que ja s’han començat a dur a terme dins el projecte, com; la tercera fase d’Espais Vius per a promoure l’ocupació de locals al centre de la ciutat amb negocis innovadors i sostenibles, l’Oficina d’Innovació, per acompanyar nous projectes empresarials i maximitzar les possibilitats d’èxit, la renovació de la web turística per atraure més visitants, l’organització de visites per a mostrar el potencial de Reus a agents del sector comercial, un catàleg de sol disponible als polígons d’activitat econòmica i un d’espais comercials disponibles de la ciutat, entre d’altres.