Prop de 300 alumnes participen en un circuit de teatre d’igualtat de gènere i violències masclistes

Avatar photo

L’activitat organitzada pel Departament d’Igualtat de l’Ajuntament és un complement dels tallers del programa de Coeducació i Escola

Prop de 300 alumnes de 1r d’ESO de quatre instituts de Cambrils van reflexionar sobre la igualtat de gènere i les violències masclistes a través d’un circuit de tres obres de teatre breu de la Gira Píndoles. Els quatre instituts participants van ser l’Institut Cambrils, l’Institut Mar de la Frau, l’Institut-escola Joan Ardèvol i el Col·legi Vidal i Barraquer. 

L’activitat educativa, organitzada pel Departament d’Igualtat de l’Ajuntament de Cambrils amb col·laboració de Petit Tarragona, és un complement dels tallers del programa municipal de Salut Escolar i Coeducació adreçat a escoles i instituts. La regidora d’Educació, Ingrid Duch, ha explicat que és una eina pedagògica molt interessant per atraure el jovent i apropar-lo a realitats que puguin generar empatia i promoure la reflexió.   

El circuit es va portar a terme els passats dies 14 i 15 de juny tres espais diferents de l’Ateneu Juvenil. A cada sala s’hi va representar una obra de teatre i l’alumnat, dividit en petits grups, les va veure de forma consecutiva. En finalitzar el circuit, es va fer un debat posterior amb les actrius i actors, posant el focus en els temes tractats a les obres de teatre.  

Les tres obres representades van ser Guardar la robaWe wold prefer not to i Zoides, que han estat estrenades al Festival Píndoles i, per tant, seleccionades mitjançant una convocatòria oberta i valorades per un jurat professional. El fet que els espectacles siguin de 15 minuts i amb el públic a tocar de l’escena, permet una proximitat molt més gran amb el que els i les joves estan veient representat.  

L’alumnat que ha assistit a aquesta activitat, a banda de gaudir de l’experiència d’aquest teatre de proximitat, ha pogut debatre amb les actrius i actors tant sobre el contingut de les obres representades com de la feina i formació artística per a executar-les. 

Paral·lelament, es va fer arribar als instituts participants material pedagògic de suport a l’activitat per tal que puguin continuar treballant els continguts de les obres de teatre a les aules. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Constantí estrena nova sardana a l’11è Concurs de Colles Sardanistes

Notícia següent

La plaça de la Vila de Parets uneix les cinc colles castelleres de la comarca

Notícies relacionades