Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

L’oficina de turisme de Reus es digitalitza per millorar l’experiència del visitant

Avatar photo
Des de Reus Promoció s’implementa un sistema de gestió integral dissenyat específicament per a oficines de turisme

En un esforç per millorar l’experiència del visitant i optimitzar la gestió de la informació turística, i emmarcat dins l’estratègia de Projecció Exterior de Reus presentada fa uns dies a la ciutat, des de Reus Promoció s’implementa un sistema de gestió integral dissenyat específicament per a oficines de turisme.

És una eina Cloud dissenyada per als departaments de turisme que engloba un conjunt d’aplicacions que permeten compartir la informació entre els usuaris, distribuir-la pels diferents mitjans de comunicació integrats, recollir un gran volum de dades estadístiques, fer accions de màrqueting digital, registrar informació i opinions dels visitants. Tot des d’una única plataforma…

És un sistema de gestió integral dissenyat per a oficines de turisme, que cerca millorar l’experiència del turista i optimitzar la gestió de la informació turística

 Les solucions que ofereix INFOTOURIST es poden agrupar en tres àrees:

• Comunicació.

• Gestió

• Atenció

Aquest sistema inclou diverses funcionalitats clau, com ara:

  • Web Turística : Disseny i desenvolupament d’una WebApp personalitzada per a visitants, que inclou etiquetatge de continguts, agenda d’esdeveniments i activitats.
  • Planificador de Viatge Dinàmic: per personalitzar l’estada del viatger segons els seus interessos i preferències.
  • CRM Turístic:  gestió de la informació dels usuaris, crear campanyes segmentades i enviar newsletters automatitzades.
  • Chatbot: Un assistent virtual que utilitza xarxes neuronals per respondre preguntes en múltiples idiomes, disponible per respondre preguntes en temps real, garantint que els visitants obtinguin la informació que necessiten, quan la necessiten
  • Tòtems d’Interior: Dispositius per a auto consulta que ofereixen informació turística de manera interactiva, i per realitzar enquestes de satisfacció de la visita al Gaudí Centre.

Tot això amb l’objectiu de:

1.- Millora de l´Experiència del Visitant

Permet als visitants planificar el seu viatge de manera personalitzada a través d’un planificador de viatge dinàmic que utilitza intel·ligència artificial per oferir recomanacions personalitzades basades en els interessos i les preferències de cada turista

2.- Gestió Eficient de la Informació

 La plataforma permet gestionar de manera centralitzada tota la informació sobre recursos, activitats i esdeveniments, facilitant l’accés a dades actualitzades i rellevants.

 Això no només millorarà l’experiència del visitant, sinó que també optimitzarà l’operativa interna de l’oficina de turisme.

3.- Anàlisi de Dades

 Amb eines de Business Intelligence, es podrà analitzar el comportament dels turistes, identificar tendències i adaptar les seves estratègies de màrqueting i serveis en conseqüència.

4.- Automatització de Campanyes

 El mòdul CRM permet crear i enviar campanyes de màrqueting segmentades, cosa que ajuda a mantenir els visitants informats sobre esdeveniments i promocions, augmentant la fidelització.

5.- Accessibilitat 24/7

Amb els tòtems d’autoconsulta, els visitants poden accedir a informació en qualsevol moment, fins i tot fora de l’horari d’atenció de l’oficina, cosa que millora la disponibilitat de serveis.

6.- Interacció Multicanal

 L’omnicanalitat del sistema permet que els visitants interactuïn amb l’oficina de turisme a través de diferents plataformes, ja sigui en línia o en dispositius físics, cosa que amplia l’abast i l’efectivitat de la comunicació.

7.- Facilitat d’ús per al personal

El sistema està dissenyat per ser intuïtiu, cosa que permet al personal de l’oficina de turisme gestionar la informació i fer canvis sense necessitat de coneixements tècnics avançats.

En resum, es tracta d’una plataforma de gestió que no només millora l’experiència del visitant, sinó que també optimitza la gestió i operació de l’oficina de turisme, permetent un enfocament més estratègic i efectiu en la promoció de la destinació

Amb aquesta solució, es busca fomentar un turisme més eficient, accessible i sostenible.

Actualització de la pàgina web
Reus Promoció, també presenta l’actualització de la seva pàgina web, una de les primeres accions que s’han desenvolupat i que formen part del projecte de Projecció Exterior de la ciutat i una iniciativa que reflecteix a més, el compromís de l’administració amb la modernització i l’accessibilitat dels serveis digitals. Aquesta renovació inclou una actualització exhaustiva dels continguts, l’adaptació a la nova marca Gaudí Reus, així com millores significatives en termes de seguretat i usabilitat.

La nova web ha estat dissenyada amb l’objectiu de facilitar una navegació més intuïtiva per als usuaris, incorporant un xatbot per ajudar-los en la seva experiència. Entre les millores destacades, es troben la modernització dels elements visuals, que seguiran el manual de marca GaudíReus, així com l’adaptabilitat a dispositius mòbils i tauletes, garantint que sigui atractiva i accessible en tot moment.

La gestió dels continguts de la nova pàgina web ha estat simplificada amb l’objectiu de facilitar la seva actualització contínua. El baner principal constitueix l’eina que ens permet proporcionar tota la informació rellevant sobre les campanyes en el moment de la seva realització, així com consultar els programes associats.

La nova estructuració de la web es fonamenta en tres segmentacions bàsiques que permeten conèixer de manera ràpida i senzilla els elements més significatius per visitar la ciutat, així com les activitats, experiències i l’agenda d’actes actuals.

  • Descobreix: Dirigit a aquells que desitgen conèixer Reus en profunditat,
  • Imprescindible que recull totes les visites, el patrimoni i les activitats organitzades per l’Agència.
  • Com ens visites: Aquest menú facilita la segmentació per tipologia de visitant, oferint informació més accessible segons els interessos dels usuaris, com ara escolars, grups o famílies.
  • També s’ha incorporat un apartat de turisme accessible amb l’objectiu de promocionar les activitats i els avenços que s’estan duent a terme en aquest sentit al Patrimoni que es gestiona des de Reus Promoció.
  • Tots els menús proporcionen accés a la plataforma de venda de tiquets, permetent així la compra directa d’entrades.

A més, aquesta actualització incorpora una secció destinada a professionals del sector i agents especialitzats, com és el cas de la Reus Film Office o el turisme MICE.

Noemí Llauradó, regidora de Projecció de Ciutat, ha explicat que “tot aquest conjunt de accions serviran per projectar i millorar el posicionament de Reus tant a nivell turístic com professional, en una escala nacional, estatal i també internacional, continuant les línies estratègiques marcades en el projecte de Projecció Exterior”.

A més, Reus Promoció reafirma el seu compromís amb la modernització i l’accessibilitat dels seus serveis digitals, millorant així l’experiència tant dels ciutadans com dels visitants.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
port-sostenible-plaques-solars

APPORTT exhibirà els beneficis de l’autoconsum compartit al Port de Tarragona

Notícia següent
cultiu-escola-agraria-manresa (1)

L’Escola Agrària de Manresa visita Dinamarca per conèixer les explotacions agroecològiques

Notícies relacionades