Diumenge, 21 de juliol de 2024
És notícia

Mont-roig del Camp celebra el Ple d’organització municipal 2023-2027

Avatar photo

En aquesta sessió plenària també s’ha fet el sorteig de les meses electorals per a les eleccions del 23 de juliol

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha celebrat aquest divendres 23 de juny, a la  Casa de Cultura Agustí Sardà, la primera sessió plenària del mandat, corresponent al  Ple d’organització del govern municipal.

 

La sessió plenària extraordinària s’ha iniciat amb la presa de possessió de la regidora Amèlia Bargalló Castellnou, de Junts per Mont-roig del Camp – Compromís  Municipal que no va poder assistir a la sessió constitutiva.

 

Entre els punts destacats, s’ha donat compte del Decret d’alcaldia referent als  membres de la Junta de Govern Local i les tinences d’Alcaldia. En aquest sentit, sota  la presidència de l’alcalde Fran Morancho, les Juntes de Govern Local estaran  formades per la sra. Yolanda Pérez (1era tinent d’alcalde), sr. Vicente Pérez Mula (2n  tinent d’alcalde), Cristina Llorens Pardo (3a tinent d’alcalde), Francis Ortiz Sánchez  (4a tinent d’alcalde) i Jordi alemany Ardit (5è tinent d’alcalde). També s’han aprovat  les delegacions de competències que els hi atribueix el Ple i s’ha donat compte de  les delegacions d’Alcaldia a la Junta de Govern Local i als regidors delegats.

Els regidors/es delegats nomenats per l’Alcalde i les seves atribucions són les  següents:

  • Sra. Yolanda Pérez. Regidora d’Impuls econòmic, Ocupació, Turisme, Platges,  Diversificació econòmica, Polígons industrials, Comerç i indústria, Activitats i  mercats i Agricultura.
  • Sr. Vicente Pérez. Regidor de Seguretat ciutadana i Protecció civil, Policia  administrativa i Cicle complet de l’aigua.
  • Sra. Cristina Llorens. Regidora de Joventut, Manteniment d’infraestructures i  espais públics, Edificis públics, Via pública, Parcs i jardins, Serveis generals,  Recollida i tractament de residus i neteja viària.
  • Sra. Francis Ortiz. Regidora d’Acció Social, Habitatge, Solidaritat i cooperació,  Gent gran i Participació.
  • Sr. Jordi Alemany. Regidor d’Urbanisme, Organització, Modernització i  qualitat de l’administració, Serveis jurídics, Recursos humans, Hisenda,  Oficines d’atenció a la ciutadania i Contractació.
  • Sra. Marimar Urisel. Regidora de Polítiques d’igualtat, Esports, Cultura, Festes  i entitats i Patrimoni cultural.
  • Sr. Miguel del Viso. Regidor de Mobilitat, Obra pública, Noves infraestructures  per al municipi, Nous parcs, Places, Eficiència energètica i Transició  energètica i ecològica.
  • Sra. Elvira Montagud. Regidora d’Educació i formació, Llars d’infants, Infància i  famílies, Medi ambient i sostenibilitat, Medi natural i Salut pública.
  • L’Alcaldia s’ha reservat les competències en matèria de projectes estratègics i  polítiques feministes.

 

En aquesta sessió s’ha aprovat també integrar 4 comissions informatives que estaran  formades per un representant de cada Grup Municipal i que es reuniran de forma  mensual.

 

En concret s’ha creat:

  • La Comissió informativa de l’àrea de Drets socials i serveis a les persones
  • La Comissió informativa de l’àrea d’Espai públic, territori i sostenibilitat
  • La Comissió informativa de l’àrea de Promoció econòmica i de municipi
  • La Comissió informativa de l’àrea de Gestió interna i govern obert

 

El Ple d’organització ha nomenat també els membres dels consells d’administració  de Nostraigua, presidència per Fran Morancho i vicepresidència per Vicente Pérez i  de Nostreserveis, presidència també per Fran Morancho i amb vicepresidència de  Cristina Llorens.

 

Dedicacions i retribucions

Un altre dels punts que ha passat per Ple ha fet referència a les dedicacions  exclusives, les parcials i les indemnitzacions per assistències.

S’ha determinat la dedicació exclusiva de l’Alcaldia, amb una retribució bruta anual  de 58.000 €. S’han establert també 4 dedicacions exclusives més, de 37.000,00 €, de  35.000 € i de 33.000 € bruts a l’any, així com 2 dedicacions parcials, de 33.000 € bruts  a l’any.

Pel que fa a l’assistència als òrgans establerts a la Llei 7/85 LRBRL s’ha acordat la  retribució de 150 euros bruts per assistència a Ple, 120 euros bruts per Junta de  Govern Local, 95 euros bruts per Junta de Portaveus i per les Comissions  informatives. Es manté, com els últims mandats, l’aportació anual de 600 per cada  grup polític amb representació al consistori i 400 més per cada regidor que el  conformi.

També s’ha aprovat el règim retributiu dels membres dels consells d’administració de  Nostraigua i Nostreserveis, que són de 200 € per assistència, 95 € per les  coordinacions i el règim retributiu en dedicació exclusiva dels vicepresidents de les  dues entitats de 35.000 € euros bruts anuals. Tots els membres de govern, que  compten amb dedicacions exclusives o bé parcials, no perceben per assistències.

Per altra banda, també ha passat per plenari l’aprovació d’un càrrec eventual  d’assessor general, un dels dos que està contemplat a la Relació de Llocs de Treball,  que serà nomenat per Decret d’Alcaldia, les pròximes setmanes.

 

Periodicitat dels òrgans col·legiats

Altres temes que han passat pel Ple han estat la constitució dels 5 grups polítics i el  règim de les sessions plenàries i de la Junta de Govern Local. La proposta ha estat la  de mantenir, temporalment, com a dies per a la realització de les sessions ordinàries  del Ple, el segon dimecres de cada mes, a les 13:00 hores. D’altra banda, el règim de  les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local es duran a terme els dimecres no  festius, de cada setmana, a les 9.45 hores, en primera convocatòria; i a les 10.15  hores en segona convocatòria. Tot i això, l’alcalde ha mostrat la voluntat de  modificar el ROM els pròxims mesos per traslladar aquestes sessions als dilluns.

Finalment, en aquesta sessió plenària s’ha fet el sorteig públic dels membres de les 8  meses electorals que es constituiran per les Eleccions Generals del 23 de juliol de  2023.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

5 × three =

Notícia anterior

Poveda (PSC Baix Llobregat): “Avui iniciem una nova etapa de servei públic”

Notícia següent

Obren inscripcions a una nova marató de donació de sang a Badalona

Notícies relacionades