Dissabte, 10 de maig de 2025
És notícia

L’Oficina de Consum del Baix Camp tanca el 2022 amb un 2% de consultes més

Avatar photo

Durant l’any 2022 s’han dut a terme des de l’Oficina un total de 1.861 consultes en matèria de consum.

L’Oficina de Consum de Reus i Baix Camp ha tancat l’any 2022 amb un total  de 1.861 consultes en matèria de consum, el que significa un 2% més que  l’any anterior (1.822 consultes). De forma complementària, ha rebut un total de  920 reclamacions, 24 queixes i 69 denúncies. També ha tancat 686 mediacions, un 32% menys que l’any passat i ha gestionat 69 expedients  d’arbitratge. 

Els subministraments, el 27% del total de les reclamacions 

Aquest any el sector amb més reclamacions ha estat el dels  subministraments bàsics com és el cas de la llum, l’aigua i el gas amb un  total de 246 reclamacions, que signifiquen el 27% de totes les reclamacions  presentades. En segon lloc, se situa el sector de les telecomunicacions amb  149 reclamacions, representant el 16% del total. Mentre que, en tercer lloc,  s’hi troba el sector del transport aeri amb 60 reclamacions, representant el  7% de la totalitat.  

Pel que fa a la distribució de les reclamacions de cada municipi de la comarca,  la ciutat de Reus és la que encapçala la llista amb 533 reclamacions i el 58%  de totes les sol·licituds. Mentre que les següents poblacions són: Cambrils amb 116, Mont-roig del Camp amb 57, La Selva del Camp amb 26, Riudoms amb 23 i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant amb 22, entre d’altres.  

Augment de les denúncies respecte al 2021 

Per altra banda, el nombre de denúncies han augmentat respecte a l’any anterior, passant de 59 a 69 durant l’any 2022. De fet, hi ha hagut una gran  varietat de motius que han originat aquestes denúncies. Alguns exemples com:  denúncies sobre vendes a distància, telefonia, establiments comercials, entre  d’altres. 

Referent a les mediacions, l’organisme ha tancat l’any amb 686 sol·licituds,  un 32% menys que durant el 2021 que el va tancar amb 1.010. De les quals el  50% s’han clos amb un acord per mediació, és a dir, que s’ha atès la petició  del consumidor o s’ha arribat a un acord entre les dues parts. 

Per acabar, les actuacions executades en matèria d’arbitratge s’han dictat en  un total de 53 laudes durant tot l’any, mentre que el 2021 en van ser 60.  També s’han arxivat 16 expedients abans d’arribar a dictar-se el laude, per  haver arribat a un acord entre les parts.  

Cal recordar que l’arbitratge és un sistema extrajudicial gratuït i que els laudes  són vinculants i tenen el mateix efecte que una sentència judicial. 

L’Oficina Comarcal de Consum del Baix Camp 

L’Oficina Comarcal de Consum del Baix Camp és un organisme d’àmbit  comarcal que informa les persones consumidores sobre els seus drets i deures,  i tramita les seves consultes, reclamacions, denúncies, queixes i sol·licituds de  mediació i arbitratge de manera gratuïta i en col·laboració amb l’Agència  Catalana de Consum. 

Per a més informació sobre aquests serveis, es pot accedir a l’espai web del  Consell Comarcal del Baix Camp (www.baixcamp.cat) a l’apartat: Oficina de  Consum de Reus i Baix Camp.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els candidats a l’única llista territorial de Canillo

Notícia següent

Detingut per circular amb un patinet elèctric a 118km/h

Notícies relacionades