Inaugurada l’exposició itinerant del Pla Estratègic Reus Horitzó 32

El principal objectiu de la mostra és fer un retorn directe a la ciutadania amb el resultat final del pla estratègic de ciutat

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i la vicealcaldessa, Noemí Llauradó, han inaugurat aquest dilluns, 19 de desembre, l’exposició del Pla Estratègic Reus Horitzó 32 al vestíbul de l’antic hospital Sant Joan de Reus. L’acte també ha comptat amb la presència, Marc Díez, dissenyador de la mostra, així com d’altres regidors i de representants del cos tècnic de l’Ajuntament. El principal objectiu de la mostra és fer un retorn directe a la ciutadania amb el resultat final del pla estratègic de ciutat i, per aquesta raó, s’ha apostat per un format itinerant que s’instal·larà a 6 espais diferents de la ciutat durant les pròximes setmanes.

D’aquesta manera,  els espais i les dates previstes per dur a terme l’exposició són els següents:

  • Del 19 de desembre al 12 de gener al vestíbul de l’antic Hospital Sant Joan de Reus.
  • Del 16 de gener al 27 de gener al Centre Cívic del Barri del Carme.
  • Del 30 de gener al 10 de febrer al Centre Cívic Llevant.
  • Del 13 de febrer al 27 de febrer a la Biblioteca Pere Anguera.
  • De l’1 de març al 17 de març a Mas Carandell.
  • Del 20 de març al 3 d’abril a la Biblioteca Xavier Amorós.

La mostra se centra en l’explicació dels projectes motor que representen el grau més elevat de concreció del Pla Estratègic de Ciutat Reus Horitzó 32. Recordem que aquests projectes són:

  • Xarxa de cures
  • Transformació digital
  • Xarxa de promoció d’hàbits saludables i benestar físic i emocional
  • Xarxa ciutadana
  • Foment de la creació cultural i artística
  • Atracció de talents
  • Ciutat de 15 minuts
  • Administració amigable
  • Dades, planificació i avaluació estratègica
  • Reus Urban Lab

Cada projecte motor es complementa amb il·lustracions, obra del dissenyador reusenc, Marc Díez, que representen un ampli ventall d’escenes, conceptes i situacions de les quals se’n fa ressò el pla estratègic. S’ha utilitzat un estil geomètric, per sintetitzar-les i integrar-les amb la imatge del logotip.

Per tal de generar un relat continu en els deu plafons, s’han creat sis personatges principals, que interactuen per parelles i amb els quals es vol reflectir la diversitat i l’heterogeneïtat de la societat reusenca actual. Aquests personatges es complementen amb dibuixos secundaris dels principals reptes i propostes que s’extreuen del Reus Horitzó 32.

La mostra consta d’un total de 12 plafons que es divideixen en 6 suports verticals de 2 metres d’alçada per 1 metre d’amplada.

El Pla Estratègic Reus Horitzó 32 es va presentar en audiència pública el passat 29 de novembre. L’estratègia Reus Horitzó 32 s’organitza en quatre eixos que es concreten en 14 escenaris o propòsits a assolir a 10 anys vista. Reflecteixen reptes i oportunitats de la ciutat. Els escenaris es despleguen en 38 línies estratègiques que determinen quins són els objectius estratègics per obtenir-los.