Dissabte, 20 de juliol de 2024
És notícia

Guaita presenta el cartipàs municipal per a un govern ”estable, eficaç i dialogant”

Avatar photo

L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, i els tinents d’alcaldessa Noemí Llauradó i Daniel Rubio, en representació dels regidors electes de les candidatures del Partit dels Socialistes de Catalunya – Candidatura de progrés (PSC-CP), Esquerra Republicana de Catalunya (ERC-AM), Ara Reus – Ara Pacte local (ARA-PL), han signat aquest dijous, 22 de juny l’«Acord de Govern pel mandat 2023-2027».

El document defineix les línies estratègiques del nou consistori: situar les persones al centre de totes les polítiques; desenvolupar una ciutat sostenible i verda; i impulsar les polítiques d’innovació, coneixement i noves tecnologies. Una estratègia per donar resposta a quatre reptes: la recuperació i estabilitat econòmica; l’equitat i atenció social; la sostenibilitat ambiental, social i econòmica; I la seguretat i cohesió social.

El document defineix també l’organització del govern i el protocol de funcionament intern.

Cartipàs municipal
En roda de premsa, Guaita, Llauradó i Rubio han presentat l’acord de govern i el nou cartipàs municipal. Un nou govern que l’alcaldessa ha definit amb els tres eixos que han de marcar el nou model de gestió:  estabilitat, eficàcia i diàleg.

En aquest sentit, ha afegit, el cartipàs deixa clares les prioritats de l’acció de govern: les persones al centre;  les polítiques verdes i sostenibles; la ciència, la innovació i l’economia; la projecció de ciutat i la cultura; l’habitatge; i el bon govern.

L’alcaldessa donarà compte dels decrets ja signats de configuració del nou Govern de Reus en la sessió del Ple de l’Ajuntament prevista pel dilluns, 26 de juny.

El nou cartipàs municipal s’organitza en 6 àrees, gestionades per 6 tinences d’alcaldia, amb les que es vol guanyar en coordinació i agilitat, amb l’objectiu de donar respostes ràpides a la necessitats i demandes de la ciutadania. Són:

  • Àrea de Projecció de Ciutat, Empresa i Ocupació, Cultura i Relacions Ciutadanes: Noemí Llauradó, 1a tinenta d’alcaldessa.
  • Àrea de Promoció Econòmica i Coneixement: Josep Baiges, 2n tinent d’alcaldessa.
  • Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública: Dani Rubio, 3r tinent d’alcaldessa.
  • Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials: Anabel Martínez, 4a tinenta d’alcaldessa.
  • Àrea d’Urbanisme i Habitatge: Marina Berasategui, 5a tinenta d’alcaldessa.
  • Àrea de Serveis Generals, Hisenda i Bon Govern: Manel Muñoz, 6è tinent d’alcaldessa.

La transversalitat serà inherent entre totes les regidories i totes les àrea. Les àrees corresponen a unitats de gestió i supervisió. De les sis àrees en pengen les diferents regidories:

Àrea de Projecció de Ciutat, Empresa i Ocupació, Cultura i Relacions Ciutadanes

  • Noemí Llauradó, com a regidora delegada de l’àrea, gestionarà les competències de Projecció de Ciutat, en relació a les polítiques de turisme, consum, comerç, projectes audiovisuals i relacions internacionals, etc..
  • Carles Prats portarà la regidoria d’Empresa, formació i ocupació: relació amb les empreses, finestreta única empresarial, formació per a l’empresa i l’ocupació, etc.
  • Daniel Recasens serà regidor de Cultura i Política Lingüística, amb competències en festes, cultura, patrimoni cultural, teatres, museus, biblioteques i política lingüística).
  • Pilar López gestionarà la regidoria d’Educació i Ciutadania, amb competències en matèria d’educació, escoles bressol, escolarització, atenció a la infància i a les famílies, etc…
  • Mar Escoda la regidoria de Relacions Ciutadanes, amb competències en moviments veïnals, centres cívics i gent gran.

Àrea de Promoció Econòmica i Coneixement

  • Josep Baiges portarà l’àrea de Promoció Econòmica i Coneixement, i gestionarà la promoció activitat econòmica, indústria, polígons, mercats, universitats, emprenedoria social, projectes estratègics, ciència i innovació. També es farà càrrec de Redessa.

Àrea de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública

  • Daniel Rubio, com a cap d’àrea gestionarà directament les competències en medi ambient, sostenibilitat, energia, política de reciclatge, qualitat ambiental, benestar animal i aigües.
  • Daniel Marcos, serà regidor de Via Pública, amb responsabilitats en obres i manteniment de la via pública, les Brigades Municipals, equipaments, servei de neteja, parcs i jardins, enllumenat, etc….

Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials

  • Anabel Martínez, com a regidora cap de l’àrea, gestionarà directament les competències en Serveis Socials, solidaritat i cooperació, capacitats diverses i polítiques d’igualtat.
  • Enrique Martín portarà la regidoria d’Esport i Salut, amb competències en sanitat, salut pública, esport i lleure.
  • Daniel Marcos, portarà la regidoria de Joventut, amb competències en matèria de joventut i l’Oficina Jove.

Àrea d’Urbanisme i Habitatge

  • Marina Berasategui, com a cap d’àrea, tindrà directament les competències en arquitectura, urbanisme, transport, accessibilitat, llicències d’obres i activitats.
  • Anabel Martínez gestionarà la regidoria d’Habitatge, amb competències en promoció d’habitatge, promoció d’habitatge social, l’Oficina Municipal d’Habitatge i l’Oficina de Rehabilitacions d’habitatge..

Àrea de Serveis Generals, Hisenda i Bon Govern

  • Manel Muñoz gestionarà directament com a cap d’àrea les competències en recursos humans i hisenda.
  • Dolors Vázquez, portarà la regidoria de Seguretat i Convivència Ciutadana, amb els competències de seguretat, i mobilitat i circulació viàries.
  • Montserrat Flores, gestionarà la regidoria de Bon govern, Transparència i administració oberta, amb competències en la gestió dels arxius i la participació.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ten + five =

Notícia anterior

L’Ajuntament de Manresa s’il·luminarà demà de color lila pel Dia de la Síndrome de Dravet

Notícia següent

Google Maps ja et parla en català

Notícies relacionades