Tres membres de l’equip de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament de Cambrils van participar en la I Trobada d’Espais d’Atenció Ciutadana de l’Administració Local i AOC, que es va portar a terme a l’Espai Mataró Connecta la setmana passada. Durant les jornades es van presentar les novetats dels serveis del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) i diferents bones pràctiques relacionades amb l’atenció ciutadana.
La regidora d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Cambrils, ha posat en valor la formació contínua i l’intercanvi d’experiències entre administracions per millorar l’atenció i avançar cap a un Ajuntament més eficient i proper a la ciutadania. La jornada va servir per conèixer projectes i idees que es podrien aplicar a l’Ajuntament de Cambrils per continuar modernitzant l’oficina i innovant amb les noves tecnologies que ofereix l’AOC.
Entre les novetats del servei de l’AOC hi ha la carpeta ciutadana interadministrativa i el pilot obtenció telemàtica del padró, on totes les administracions catalanes es poden adherir de forma gratuïta. D’altra banda, també es va presentar el projecte de promoció de l’Idcat “Porta el teu portàtil” de l’Espai Mataró Connecta.
A continuació, es va realitzar una taula rodona de bones pràctiques en la qual les oficines d’alguns Ajuntaments van exposar les seves darreres innovacions; el Gestor documental i atenció especialitzada de l’Ajuntament de la Garriga; el nou espai de relació eMAP de Sant Boi; la simplificació en la tramitació d’ajudes i subvencions massives de Sant Cugat; l’ús de les notificacions electròniques, la interoperabilitat i els caixers d’autoservei de Mataró, i la implantació del servei Representa d’Alella. Per acabar, es va presentar el projecte de portal de dades d’atenció ciutadana, per treballar en xarxa i estar al dia de les novetats en aquest àmbit.