Alfredo Clúa: “El desenvolupament del polígon és una esperança per desestacionalitzar Cambrils”

Avatar photo

El pacte a quatre entre PSC, ERC, Junts i En Comú Podem va desbancar la primera força de l’alcaldia de Cambrils, en un nou canvi d’aliances a la localitat marinera. L’acord atorgava la vara d’alcalde al socialista Alfredo Clúa en els tres primers anys i a Camí Mendoza en l’any final. Parlem amb l’alcalde socialista sobre el funcionament d’aquesta coalició i els principals projectes que vol desplegar el govern en aquest mandat.

 

Com ha funcionat aquest govern a quatre en els primers mesos?
Molt positiu pel que fa a empatia i sintonia. Som forces que d’una manera o una altra sempre hem treballat plegats. La coalició natural d’esquerres seria amb En Comú Podem i Esquerra, però després amb Junts també governem a moltes alcaldies. Tot i que en l’àmbit local no hi ha tanta polarització, si ets d’esquerres ajuda molt. Tenim un nucli de govern que prioritza les persones en qüestions com la peatonalització o els serveis socials.

 

Valorava positivament la feina de l’anterior govern. Per què va decidir canviar d’aliats?
Sempre havia dit que valorava la feina positivament, però havíem d’esperar a la nit de les eleccions. En aquell moment tens tota la informació i et diu on estàs. Veníem d’un pacte que creiem que el nostre electorat no va entendre i l’alternativa era canviar. No podem esperar resultats diferents fent el mateix. Per tant, vam decidir buscar aquests socis naturals.

 

Creien que se’ls havia castigat electoralment?
No és un càstig, però nosaltres teníem unes projeccions. Els resultats no estan malament perquè només vam reduir un 1% el vot amb un 10% menys de participació, però vam entendre que calia un canvi.

 

 

Considera que la ciutadania entén aquest constant canvi de majories en els últims anys?
Crec que sí. La rebuda del nou govern ha sigut molt bona.

 

Comentava abans la importància de les persones pel seu govern. Quines són les prioritats?
Un urbanisme, una educació i benestar social per a les persones. Necessitem pacificar la ciutat amb més plataformes úniques com les de la rambla i nous accessos a Cambrils. Som una ciutat costanera i, per tant, tenim moltes vies de comunicació paral·leles a la costa, mentre que de perpendiculars només tenim la riera. Volem articular noves vies de comunicació perpendiculars per arreglar-ho. Pel que fa a les plataformes úniques, ens volem centrar sobretot en el Casc Antic i en continuar treballant en el Port. A més, el gran projecte serà tot el traçat ferroviari, que el convertirem en via verda i en el tramvia.

 

Ja es coneixen nous elements d’aquesta primera fase del tramvia. Què ha de suposar la seva arribada?
És la base del canvi de mobilitat de tot el Camp de Tarragona i, en particular, també del Baix Camp. T’articula una nova via de comunicació amb Tarragona molt més propera, sostenible i permeable. Tenim reunions periòdiques amb Adif per saber com està l’obra i quina afectació tindrà per compatibilitzar-ho amb la nostra política de permeabilitat al municipi.

 

Serà l’enèsim projecte que quedarà a mitges o ja no té aturador?
Tal com ho veig i em diu la cap d’urbanisme, el tramvia serà una realitat. N’està convençuda. Veu tots els processos i considera que s’està executant.

 

 

Com avança la definició de la mobilitat a la rambla Jaume I?
Hi ha un Pla de Mobilitat que s’està desenvolupant. Es va fer una diagnosi al final de l’anterior mandat i ara s’està dissenyant. La rambla és una via de comunicació per a les persones, no pels cotxes, autobusos o altres mitjans de locomoció. El carrer Pau Casals serà el pròxim.

 

Hi ha gent que es queixa perquè es volen aturar un moment amb el cotxe a la via. Què els hi diria?
No veuràs cap centre urbà d’una població en què puguis accedir amb el cotxe lliurement. Per tant, la rambla no està dissenyada perquè sigui accessible amb el cotxe.  Si vols anar-hi, has de deixar-lo fora. Tens pàrquings soterrats i d’altres que en farem. El futur no és accedir al centre en cotxe, sinó deixar-lo fora i entrar en transport públic o caminant.

 

Com valora el funcionament de la rambla durant l’estiu?
Positiu. Has de pensar que és el primer estiu, anirà evolucionant i es faran coses a la rambla perquè es continuï desenvolupant com un nucli comercial. Hi ha moltes més terrasses i tendals, està funcionant.

 

Comentava el tema dels aparcaments, que és un dels grans problemes. Què pensen fer aquest mandat?
Exactament, el que vam dir en campanya. La carreta de Montbrió haurà de ser un nou accés natural de Cambrils. Aleshores, hauràs de deixar el cotxe a un aparcament al costat d’una de les parades del tramvia i l’altre pàrquing estarà al costat de l’Aldi. Els projectes estan encarregats i ara els estem estudiants.

 

 

El contracte de neteja i de brossa ha de caducar aquest mandat. Quin és el full de ruta de cara a renovar-lo?
Hem començat a fer el porta a porta, però hem de dissenyar un projecte integral de recollida de residus. Tenim fins al 2025 i després 1 + 1. És prioritari, però el model de recollida es veurà determinat per un projecte sobre com s’ha de desenvolupar. Hi ha el porta a porta, contenidors que poses i el treus, targetes… Ara estem en estudi.

 

Entenc que s’encaminarà cap a un model mixt…
El porta a porta l’hem fet servir pels comerços, els restaurants i els hotels. No el pots integrar en un nucli urbà amb molts edificis perquè és inviable, has d’anar a les urbanitzacions. Serà un sistema híbrid. Farem un projecte primer i després un encàrrec de gestió, que estarà molt vinculat a aquest projecte.

 

En campanya es va parlar molt de desestacionalitzar. Com ho fem?
Quan parles de desestacionalitzar, carregues tota la pressió sobre el patronat de turisme i el departament d’esports. Déu n’hi do el que fem fora de temporada, però la millor manera de desestacionalitzar és amb gent vivint-hi tot l’any. Encara que continuarem fent activitats tot l’any, has de pensar a obrir el teu camp de visió. Una de les esperances que tenim és el polígon, que està infrautilitzat i infravalorat. S’ha de desenvolupar tant sí com no: recepcionar la part que hi ha del polígon i fer la nova expansió cap al sud, que està bastant avançat. Som la tercera ciutat del Camp de Tarragona i tenim un polígon que no està condicionat.

 

No dependrà només de l’Ajuntament…
No, però l’Ajuntament ha de forçar i procurar que es faci la recepció del que està vigent i es faci l’expansió.

 

 

Hi ha demanda per l’expansió?
Ara mateix ens trobem en una situació en què no és que no vinguin empreses, sinó que han de marxar. Fixa’t si és important per a Cambrils…

 

L’habitatge també és necessari perquè la gent vingui a viure a Cambrils. Quins projectes tenen entre mans?
Per això estem desenvolupant el Pinaret, que es veurà aquest mandat, i tenim un projecte per les Comes, que és cap a on hem de créixer. Cambrils necessita habitatge de protecció oficial, sobretot lloguer.

 

Tenim pendent també el Teatre Auditori, on la prioritat és que la Generalitat hi posi diners.
La prioritat és que sigui públic, però no hem de descartar cap altra opció. No pot continuar 10 anys més com fins ara. Hem de trobar tots els mecanismes possibles i totes les palanques. S’ha d’acabar sigui com sigui. Són molts calés que l’ajuntament no pot posar. Estem estudiant models de teatres auditoris que s’han posat en servei, tant publicoprivats com públics.

 

La Generalitat està oberta a posar aquests diners?
Està oberta a escoltar-nos. Hem de fer un projecte i una cooperació sostenible i econòmicament viable.

 

 

Com es troba la relació amb els grups de l’oposició? Els ponts estan trencats?
Es podria dir el mateix amb ERC per la moció de censura o quan ens vam quedar fora del govern el 2019. Les relacions sempre són les mateixes. Han d’estar oberts i els ponts han de ser-hi. Estem aquí per a treballar i posar coses en marxa, però no ens podem aturar si hi ha dubtes des de l’oposició.

 

Oliver Klein ha estat força dur amb vostès des del minut 0.
Com ho vam ser nosaltres quan ens vam quedar fora del govern o ERC quan li van fer la moció de censura. És una cosa natural. Quan et quedes fora articules un missatge i un llenguatge, passa a tot arreu.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Ple de Balaguer aprova l’arranjament de diversos carrers

Notícia següent

Un adolescent acaba amb l’arbre més famós d’Anglaterra

Notícies relacionades