Dilluns, 13 de gener de 2025
És notícia

Terres de Mestral: un outdoor park finançat pels fons Next Generation

Avatar photo

La Mancomunitat d’Iniciatives per al Desenvolupament Integral del Territori de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Tivissa i Pratdip (MIDIT) rebrà 1.875.000 euros per a finançar el projecte «Terres de Mestral, Outdoor Park de la Costa Daurada».

La presentació, a l’antic Hospital del Coll de Balaguer, ha estat a càrrec de l’alcalde de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Alfons Garcia, la directora general de Turisme, Marta Domènech, la coordinadora de la Mancomunitat (MIDIT), Izaskun Cendegui, i el director de Turislab, David Esteller.

La Mancomunitat d’Iniciatives per al Desenvolupament Integral del Territori de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Tivissa i Pratdip (MIDIT) rebrà 1.875.000 euros per a finançar el projecte «Terres de Mestral, Outdoor Park de la Costa Daurada». Així ho ha explicat Alfons Garcia que ha volgut remarcar que aquest és un projecte homogeneïtzador entre l’interior i la costa, que respecta el territori. Garcia ha afirmat que aquests fons obren una gran finestra de futur per a la Mancomunitat i el seu territori. Aquest territori al qual es refereix l’alcalde, és els dels tres municipis: Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i Pratdip (al Baix Camp) i Tivissa (Ribera d’Ebre), comptant tots els pobles que els formen, i que s’articulen al voltant de la carretera C44.

L’Alcalde de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Alfons Garcia

Per la seva part la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech ha felicitat el MIDIT pel fet de beneficiar-se de la II Convocatòria extraordinària de Planes de Sosteniblidad Turística en Destino 2022, finançats per la UE, davant la fortíssima competència de projectes a què s’enfrontava. També ha volgut destacar que Catalunya és un país extremadament divers, per la qual cosa ha esdevingut un destí top en el panorama europeu. Ha definit el projecte Terres de Mestral com a cohesionador del mar i la muntanya i ha anunciat un Compromís Nacional per a un Turisme Responsable, que se signarà pròximament entre tots els agents implicats (empresaris turístics, patronats, administracions locals, ecologistes, veïns i la Generalitat).

Marta Domènech, directora general de turisme de la Generalitat de Catalunya

Finalment, han intervingut Izaskun Cendegui i David Esteller, que ha definit els eixos del projecte ‘Terres de Mestral, Outdoor Park de la Costa Daurada’ i a què es dedicaran els diners dels fons. La MIDIT pretén convertir aquest territori en una destinació líder en turisme actiu a través de la creació d’un parc d’oci a l’aire lliure únic a Catalunya amb una oferta d’activitats atractiva i competitiva de mar (surf, vela, padle surf, busseig, snorkel…) i de muntanya (senderisme, cicloturisme, vies ferrades, escalada…), disponible tant a l’estiu com a l’hivern i adreçada a diferents públics però, en especial, a les famílies.

Izaskun Cendegui i David Esteller

 

ACTUACIONS PREVISTES

Entre les actuacions previstes més destacades hi ha la creació d’un parc marí subaquàtic, la via verda de l’Hospitalet de l’Infant a la Platja del Torn i l’adequació de l’antiga estació de trens com a centre de recepció i lloguer de bicicletes; la regulació d’accés a les Cales i la Cova del Llop Marí, que es considera un recurs ric però fràgil; un centre de BTT amb pumptrack a Pratdip; una station trail running al càmping de Tivissa (un centre de recepeció per a senderistes i escaladors) i un pla de senyalització turística intel·ligent a tot el territori, entre moltes altres iniciatives.

El projecte s’executarà en el termini de 3 anys, segons es preveu, i compta amb el suport dels agents públics i privats relacionats amb el sector turístic, cultural i agroalimentari del territori de la MIDIT: Pratdip, Tivissa i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant. De fet, el projecte és fruit del seu treball conjunt de definició del model turístic del territori. Es vol convertir, en definitiva, el territori de les Terres de Mestral en un gran parc d’oci a l’aire lliure per a les famílies.

DESCOBREIX EL PROJECTE EN VÍDEO:

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Constantí finalitza les obres de renovació del carrer Serafí Pitarra

Notícia següent

Movem Tortosa aposta per la creació d’un aparcament gratuït en superfície a Ferreries

Notícies relacionades