Fira Reus és avui l’escenari de la I Trobada d’Associacions de Comerciants de Catalunya impulsada pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda del departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus, a través de la Regidoria d’Empresa i Ocupació i de l’Agència Reus Promoció. Una cita que ha aplegat a més de 350 representants d’associacions i entitats vinculades al comerç de Catalunya i que neix com a punt de trobada d’aquestes entitats, per intercanviar experiències i debatre sobre els reptes del sector comercial.
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha inaugurat a les 10 hores la trobada on també hi han intervingut l’alcalde de Reus, Carles Pellicer; la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Agnès Russiñol, i el director General de Comerç, Jordi Torrades.
En la trobada s’aborden els principals reptes de futur de la gestió comercial, mitjançant diverses taules rodones, ponències i espais de networking on s’han presentat diverses actuacions de col·laboració publicoprivada.
L’Ajuntament de Reus ha exposat el projecte de dinamització comercial “Reus, Espais Vius”, en la taula rodona “Experiències singulars”.
L’elecció de la ciutat de Reus per celebrar aquesta primera trobada d’associacions de comerç de Catalunya no ha estat casual. Reus és una ciutat coneguda pel seu associacionisme i pionera en l’àmbit del comerç. L’any 1975 va néixer la primera de les associacions de comerç a la ciutat, la Unió de Botiguers, capdavantera en el seu sector i que va impulsar la fundació de la Unió de Botiguers de Catalunya l’any 1978. L’any 2001 es va crear la segona de les associacions, el Tomb de Reus; i en els anys posteriors diferents agrupacions d’establiments s’han unit per defensar la riquesa de la ciutat en diferents àrees i impulsar campanyes de promoció i dinamització comercial.