L’Ajuntament promou una campanya de sensibilització lingüística entre el jovent

Aquesta campanya vol posar en evidència que el català també recula en els àmbits on els joves se senten més còmodes, en converses entre amics i coneguts, renúncia lingüística que es fa encara més evident quan un dels interlocutors els parla en una altra llengua

Pla recurs de l'Ajuntament de Valls. Foto CEDIDA

L’Ajuntament de Valls, a través de la Regidoria d’Educació i Política Lingüística, promou una campanya de conscienciació lingüística als centres de secundària de la ciutat a favor de l’ús social del català en tots els àmbits de la vida quotidiana.

Sovint els adolescents i els joves recorren al castellà quan volen usar expressions col·loquials o vulgars. Crits de borde, pringao, pavo/a o gilipollas, que es proclamen en contextos comunicatius informals, substitueixen expressions tan genuïnes com torracollons, matat, figaflor o carallot, respectivament, que el jovent ha deixat d’utilitzar per la forta influència del castellà.

Aquesta campanya vol posar en evidència que el català també recula en els àmbits on els joves se senten més còmodes, en converses entre amics i coneguts, renúncia lingüística que es fa encara més evident quan un dels interlocutors els parla en una altra llengua, que la majoria de vegades acostuma a ser el castellà. En una situació de minorització de la llengua catalana, aquesta campanya fresca i desenfadada vol ser un toc d’atenció per fer-los veure que el català és bo i vàlid per comunicar-se en tots els registres.