Laia Fuguet, gerent ‘In Situ Gabinet’: “Estar col·legiat al COAPI sempre és un punt a favor, ja que tens el suport d’una entitat amb molts anys d’experiència”

Laia Fuguet és la gerent d'In Situ Gabinet. Foto: DMJ.

Comencem per parlar de la Laia Fuguet. A grans trets, quina ha estat la seva trajectòria professional?
Podríem dir que he treballat de moltes coses, sempre he estat una persona inquieta laboralment parlant. Però va ser després de finalitzar la llicenciatura de dret que vaig estar fent pràctiques en un bufet d’advocats a Tarragona. Després d’aquesta experiència, i decantar-me sempre pel món administratiu, jurídic i laboral, vaig decidir fer un pas endavant i engegar el meu propi negoci, i d’això ja en fa set anys.

Parlem ara d’’In Situ Gabinet’. Quins són els serveis que oferiu?
‘In situ Gabinet’ va néixer al 2014, i ofereix una àmplia carta de serveis com assessoria jurídica, laboral, fiscal i comptable. Ens encarreguem d’oferir el millor assessorament per solucionar temes relacionats amb l’aplicació de normatives, lleis i reglaments en matèria de Dret. Gestionem herències i també fem assegurances. A banda, fa uns anys vam ampliar la nostra cartera i també som agents de la propietat i realitzem taxacions judicials i privades. Com ja he comentat, optem per un tracte directe amb el client, fomentant un clima de confiança, professionalitat i rigor.

Centrem-nos en la gestió de la propietat. Quina és la seva àrea d’actuació en aquest camp?
Com agents de la propietat, gestionem immobles des del primer moment que el nostre client vol vendre o llogar, els assessorem per fer més còmode aquest tràmit, i intervenim en cada pas que sorgeixi. En el cas de compravenda, també sóc taxadora, per tant, orientem als clients sobre el preu, fem la publicitat pertinent, i els hi tramitem tota la documentació necessària per tal de no tenir cap problema (cèdula d’habilitat, certificat energètic), preparem el contracte d’arres i fins i tot fem acompanyament a la notaria. Les visites a l’immoble també van a càrrec nostre. El nostre lema és que el client pugui estar tranquil, nosaltres ens encarreguem de tot.

Pel que fa al lloguer, gestionem lloguers, això significa que intentem buscar la persona adequada per l’arrendament i li fem un estudi de la situació, preparem el contracte d’arrendament i fem tots els tràmits posteriors al lloguer (dipòsit de fiança a habitatge), comunicació entre arrendador- arrendatari, entre d’altres.

Vostè està col·legiada al Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Tarragona. En aquest sentit, ens pot explicar quina és la principal diferència entre un API d’algú que no ho és?
Estar col·legiat sempre és un punt a favor, ja que tens el suport d’una entitat amb molts anys d’experiència, i moltes vegades et donen eines suficients per tal d’elaborar plans estratègics de venda o de lloguer.

Quines són les garanties que obté el client al decidir treballar amb un professional que està col·legiat o, en el seu defecte, està associat?
Les garanties de treballar amb un professional sempre són les millors, a tots quan tenim un problema o algun dubte, ens agrada que ens tracti un professional que entengui del que estem parlant.

Parlem del sector immobiliari. A trets generals, com està el mercat a l’Alt Camp?
Encara és massa aviat per saber com evolucionarà el mercat immobiliari, però sí que hi comencen a haver xifres que permeten saber per on aniran els trets, ens trobem davant d’una gran demanda d’habitatges de lloguer o de venda de cases unifamiliars amb jardí. Els preus continuen estan a l’alça, ja que ens trobem amb més demanada que oferta.

Tenint en compte la situació que estem vivint, quina és la tendència: lloguer o compra?
Jo us puc parlar d’Alcover. En aquest cas, el poble fa cosa d’uns anys que té una gran demanda de lloguer, i l’oferta no s’iguala a la demanda. Són molta la gent que, cansades de les grans ciutats, busquen viure en un ambient més lliure. També cal dir que la mentalitat de propietat està canviant, i la majoria de persones que busquen primera vivenda prefereixen llogar i no comprar.

Parlant de lloguer, fa aproximadament mig any que va entrar en vigor la Llei 11/2020, de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en els contractes d’arrendament d’habitatge amb l’objectiu de contenir i moderar el preu dels lloguers en determinades àrees. Com a agent immobiliària, què creu que ha suposat aquesta legislació? Molts són els que asseguren que ha estat un cop dur pel mercat del lloguer.
L’entrada en vigor de la llei 11/2020 de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en els contractes d’arrendament representa una clara regulació en matèria social, fet que està avalada per més de 4.000 entitats socials, econòmiques i culturals. En els darrers anys, els lloguers han augmentat 30 vegades més que els salaris, cosa que obliga a gran part de les famílies a destinar més del 50 % dels seus ingressos a pagar el lloguer. Aquesta situació s’ha vist agreujada amb la crisi de la Covid-19. La llei fa una regulació dels contractes d’arrendament que impedeix pujades en els nous contractes en els 60 municipis de Catalunya amb més problemes d’accés a l’habitatge.

Com veus el sector immobiliari en el futur?
No hi ha sector aliè a la pandèmia global de Covid-19. Uns més que altres, tots s’han vist afectats, i el sector immobiliari no és una excepció. Però, a diferència de l’anterior crisi, no hi ha hagut esclat de bombolla Immobiliària ni se l’espera. Per tant, dins del que cap és una bona notícia.

Com a Agent Inmobiliaria quin consell donaries a aquelles persones que volen comprar-se una propietat? Quin és el primer pas?
Primer de tot no s’ha de tenir pressa, s’ha de mirar bé les necessitats que es tenen, i llavors anar desgranant que és el que més interessa i valorar si el preu és l’adequat. Crec que anar a una Immobiliària fa que els primers passos siguin més senzills i es visquin amb més tranquil·litat. Per tant, recomanaria que, dins el possible, s’anés a una immobiliària i allí s’efectués l’estratègia de compra.