Aquest dijous, el Consell Comarcal de l’Alt Camp ha fet efectiva l’adquisició de 5 nous vehicles amb tecnologia híbrida elèctrica de la marca Toyota i que serviran per renovar i millorar la sostenibilitat de la seva flota. Aquesta acció s’emmarca en la ferma voluntat del Consell per seguir millorant l’eficiència energètica de les seves instal·lacions i de la seva estructura logística vinculada a l’activitat de proximitat amb el territori.
L’adjudicació de la licitació publicada pel Consell Comarcal, va seleccionar la proposta de Toyota Autoforum, formulada des del seu departament Toyota Business i en conjunció amb Arval, com a entitat arrendadora. I aquest procés ha culminat amb l’entrega dels vehicles a les instal·lacions de Toyota Autoforum Valls, en un acte que ha comptat amb la presència del president del Consell Comarcal de l’Alt Camp, Mateu Montserrat, i del seu gerent, Jordi Garcia.
Montserrat ha assegurat que “iniciatives com aquesta han vingut per quedar-se i consolidar-se en els pròxims anys”. I Garcia ha volgut destacar que “aquests vehicles que es mouran arreu de la comarca, no només serviran per facilitar els desplaçaments dels nostres treballadors/es, sinó que promouran una mobilitat més sostenible i eficient al territori”.
Les 5 unitats que ja circularen per l’Alt Camp, són híbrids elèctrics de molt baix consum i baixes emissions. Els utilitzaran diversos serveis del Consell; en especial, els serveis socials; però també personal de serveis tècnics com arquitectura, informàtica, medi ambient, turisme, arxiu, etc.
El gran avantatge d’aquests cotxes és que són autorrecarregables. És a dir, no necessiten endolls per omplir la seva bateria elèctrica, ja que aquesta es nodreix de l’energia que genera el mateix vehicle en circulació -i que en altres vehicles convencionals es perdria-.
Disposen d’etiqueta ECO de la DGT i substituiran uns altres 5 que s’utilitzaven fins ara i que eren de combustió tradicional i per tant, més contaminants i menys eficients que els que acaben d’incorporar.
Si bé el Consell Comarcal de l’Alt Camp ja comptava amb un vehicle híbrid de gas, amb l’adquisició d’aquests 5 nous Yaris Electic Hybrid, es fa el primer pas efectiu cap a l’electrificació del parc d’automòbils del Consell.
En concret, els 5 Toyota Yaris en acabat Bussiness Plus que s’han estrenat avui, disposen d’un potent motor elèctric d’última tecnologia, que sumat a un eficient motor de combustió, ofereixen nivells de consum de carburant realment molt baixos, situant-se en 3’9 litres cada 100km: el millor valor del mercat per aquest segment de vehicles.
I de la mateixa manera, la tecnología híbrida de Toyota redueix dràsticament la petjada mediambiental, ja que el Yaris és un dels models del mercat global que emet menys grams de CO2 per quilòmetre recorregut, segons la nova normativa WLTP (molt més estricta). I, com a tal, en la majoria de municipis és un vehicle exempt d’impostos de matriculació.
La proposta d’arrendament dels 5 Yaris, inclou el paquet de serveis de valor afegit Toyota Business Plus, com ara els manteniments dels vehicles i els serveis de postvenda associats, que estaran coberts gràcies a la col·laboració del taller Toyota de referència a Valls: Moreno Motors.
L’estrena d’aquesta petita flota, simbolitza una nova fita en un seguit d’accions que el Consell Comarcal de l’Alt Camp està duent a terme pel foment de la mobilitat sostenible i de les polítiques de mitigació i lluita contra el canvi climàtic.
A l’acte oficial de lliurament hi ha assistit: Mateu Montserrat i Jordi Garcia, president i gerent respectivament del Consell Comarcal de l’Alt Camp; Pere Vidales, gerent de Toyota Autoforum; l’equip de Toyota Business d’Autoforum format per Toni Trullols i Sonia Bartolomé; i David Moreno i Rubén Moreno, en representació de Moreno Motors.