Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Unitat Regional de Medi Ambient de la Regió Policial Camp de Tarragona van denunciar diumenge dues persones per encendre fogueres no autoritzades.
Els agents van anar a primera hora del matí al gorg del riu Brugent, situat al costat de Farena al municipi de Mont-ral (Alt Camp) en el marc del dispositiu de patrullatge per espais naturals protegits. Aquest patrullatge té per objectiu la protecció del medi ambient i la prevenció d’actes incívics, en especial a causa de la massificació de persones que s’està produint aquest estiu.
Durant la setmana ja s’havien dut a terme algunes accions i s’havien detectat restes de fogueres no autoritzades. Cal recordar que la població de Mont-ral és considerada zona d’alt risc d’incendi forestal durant el període comprès entre el 15 de juny i el 15 de setembre.
La realització de focs d’esbarjo no autoritzats en terreny forestal pot constituir infracció al Decret de Protecció d’Incendis i a la Llei Forestal de Catalunya. Els agents van aixecar acta i la van adreçar al Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació per tal que incoïn l’expedient sancionador.