El túnel del Coll de Lilla, situat a l’autovia A-27 entre Valls i Montblanc, estarà tallat durant la nit de demà 19 de febrer al dijous 20. Aquest tall respondrà a un simulacre d’emergència organitzat per Protecció Civil per avaluar el funcionament dels protocols de seguretat del túnel i la coordinació entre els equips d’emergència davant d’un accident de trànsit.
Tal com ha informat Nova Conca, i han pogut confirmar fonts del cos a La Ciutat, el simulacre començarà a les 22.00 hores, moment en què es prepararà l’escenari d’accident dins del túnel, afectant el sentit de trànsit cap a Valls. A partir de les 23:30 hores, es tancaran ambdós sentits de la marxa, tant el sentit Valls com el sentit Montblanc, per permetre la realització del simulacre, que es preveu que finalitzi cap a la matinada.
Durant aquesta activitat, se simularà un accident amb diversos vehicles implicats, que requeriran la intervenció de diferents serveis d’emergència. Es posaran a prova els sistemes d’avís, alertes i les indicacions per accedir a les zones d’evacuació i refugi dins del túnel.