Dijous, 5 de desembre de 2024
És notícia

Junts impulsarà el projecte del pont del Vilar com a nova entrada de Valls

Avatar photo

L’alcaldable de Junts reclama a Estat i Generalitat que compleixin els compromisos per ampliar els serveis ferroviaris de Valls amb Barcelona i el Camp de Tarragona

Junts per Valls ha presentat aquest matí les seves propostes en matèria de mobilitat com un dels principals eixos del programa per a les eleccions del pròxim 28 de maig de la candidatura de Dolors Farré. L’alcaldable ha destacat les principals actuacions acompanyada de Sònia Roca, Andreu Gassó, Manel Odina, Pep Sànchez, Maite Alberton, Àngels Folch i Edgar Burch, membres de l’equip de Junts per Valls.

Per Dolors Farré «la mobilitat és un punt central del nostre programa perquè té una incidència directa en la qualitat de vida i en la cohesió urbana del centre amb el conjunt dels barris» i ha subratllat a més que «en el context d’emergència climàtica cal que avancem cap a una ciutat més resilient, afavorint el transport públic, la mobilitat a peu i per convertir Valls en zona de baixes emissions d’acord amb els objectius de l’Agenda 2030».

Un dels aspectes més destacats de l’àmbit de mobilitat és el disseny d’un nou pont i una nova entrada a la ciutat que connectaria el Vilar i la zona del passeig de l’Estació i Vallvera amb els barris situats a la variant de l’N-240 com els Pisos de Clols i el Bon Sol. Dolors Farré ha assenyalat que, un cop aprovat el POUM la passada legislatura per unanimitat, «ara ha arribat el moment d’avançar en la millora de les entrades i mobilitat de ciutat». En aquest sentit, en la propera legislatura es definirà, amb la participació dels barris i d’altres agents, com ha de ser aquesta nova entrada a Valls.

La proposta inclouria un nou passeig d’entrada a la ciutat des de la carretera de Barcelona a l’alçada dels Pisos de Clols que connectaria amb el barri del Vilar amb un nou pont per superar el torrent del Catllar. El pont i el passeig permetrien una connexió directa d’aquests dos àmbits de Valls en un recorregut de tant sols 500 metres, una quarta part del trajecte actual que ara obliga a fer una volta de gairebé 2 quilòmetres. El desenvolupament d’aquest projecte permetria per tant una millora de la mobilitat general de la ciutat a la zona del Passeig de l’Estació i Vallvera, un dels àmbits amb més congestió de trànsit i amb més població i a la vegada connectaria de manera molt més directa amb l’actual variant de l’N-240, una de les principals vies d’accès a la ciutat.

Aquesta no és l’única proposta de millora de les entrades de Valls. Dolors Farré ha destacat l’acord assolit amb la Generalitat per a la conversió de la carretera de Picamoixons en via plenament urbana al seu pas pels barris de Mas Clariana, Santa Magdalena i Comarques. Aquest projecte iniciarà les obres després de l’estiu, amb una inversió per part del govern català de 600.000 euros.

Ampliació de les línies del bus urbà amb el polígon

En matèria de mobilitat, Junts aposta per fomentar l’ús del transport públic amb l’ampliació de línies del bus urbà. En aquest sentit, Dolors Farré ha destacat l’èxit de la implantació de la gratuïtat total del servei la passada legislatura, un dels compromisos de Junts, que ha suposat un increment continuat de passatgers. Així, en el primer quatrimestre d’enguany, les xifres de viatgers superen ja el 80% d’increment en relació amb el mateix període de 2019, abans d’implementar el bitllet gratuït per a tothom.

El programa de Junts proposa ampliar el servei de l’autobús amb la creació d’una nova línia, també gratuïta del bus urbà amb el polígon, en concret a l’àmbit oest de la zona industrial de Valls. A més, també es proposa estudiar l’augment de les freqüències de pas de l’autobús i les connexions amb tres barris de Valls: Santa Magdalena, Mas Clariana i Sant Josep Obrer.

En matèria de mobilitat sostenible, Junts també proposa la instal·lació de lectors de matrícules al Centre Històric i a les entrades de Valls amb l’objectiu d’incentivar l’establiment de la ciutat com a Zona de Baixes Emissions segons normativa europea per complir els objectius ODS de l’Agenda 2030 o promoure l’ús dels vehicles elèctrics amb noves estacions de recàrrega.

Ciutat connectada

Dolors Farré ha posat l’accent també en la millora de les connexions de la ciutat perquè «són claus per al desenvolupament de Valls i el reforç del seu paper de capital de l’interior del Camp de Tarragona». Així, Junts proposa l’obertura d’una nova connexió del polígon industrial amb l’N-240 i l’autovia A-27 i reclama a la Generalitat que procedeixi al desdoblament de la carretera d’Alcover, via principal que connecta Valls amb l’autovia de Reus.

En matèria ferroviària, Dolors Farré ha qualificat com a «repte de ciutat» aconseguir la millora de les connexions i serveis de tren tant amb Barcelona i la seva àrea metropolitana com amb la futura xarxa de rodalies del Camp de Tarragona. L’alcaldable de Junts ha recordat que els actuals serveis ferroviaris són molt deficitaris i ha insistit a l’estat Espanyol i a la Generalitat que han de complir amb els compromisos i les millores previstes ja en matèria ferroviària en diferents plans oficials de mobilitat i de transports de passatgers.

Propostes programàtiques en matèria de mobilitat i millores a les principals entrades de la ciutat:

– Encàrrec de la redacció del projecte per la construcció del nou pont del Vilar, que uneixi la zona del Vilar amb la carretera de Barcelona.

– Transformació de la carretera de Picamoixons en vial urbà per unir els barris sud de la ciutat.

– Redacció del Pla de Mobilitat Sostenible.

– Foment de la millora de la connectivitat a peu i en transport públic, des dels barris cap al centre.

– Instal·lació de lectors de matrícules al Centre Històric i a les diverses entrades de la ciutat per esdevenir zona de baixes emissions segons normativa europea en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030

– Afavoriment de la qualitat de vida dels veïns del Centre Històric mitjançant la pacificació del trànsit rodat, augmentant la superfície per als vianants.

– Manteniment de la gratuïtat del Bus urbà.

– Creació d’una nova línia gratuïta de bus urbà per ampliar el servei del polígon industrial incorporant la banda esquerra.

– Estudi per a la millora de les freqüències del bus urbà i la connectivitat amb els barris perifèrics especialment a Santa Magdalena, Mas Clariana i Sant Josep Obrer.

– Renovació de l’enllumenat amb sistema LED a les entrades a la ciutat per la carretera de Montblanc.

– Execució de les obres de reforma de la 2ª fase del Passeig Tarradellas.

– Continuar eliminant les barreres arquitectòniques als barris i carrers de la ciutat.

– Instal·lació d’estacions de recàrrega per a als diferents tipus de vehicles elèctrics.

Circuit ciclable a l’entorn de la zona verda dels torrents que connecti els barris i el polígon.

– Reclamar la connexió de Valls amb la futura línia de Rodalies del Camp de Tarragona i la construcció de la ‘Y’ de Picamoixons per connectar amb tren de manera directa Valls, Alcover, Reus i les Rodalies.

– Reclamar l’increment de la freqüència de trens entre Valls i Barcelona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La URV celebra el Dia de la Infermeria a Tarragona, Tortosa i Vilafranca

Notícia següent

Els casals d’Estiu de Terrassa obren el termini d’inscripcions

Notícies relacionades