Una dona de 49 anys ha estat detinguda per la Guàrdia Civil com a presumpta autora d’un delicte d’abandonament temporal d’un menor, en deixar sol a casa durant tres dies el seu fill de 12 anys.
Els agents van rebre la setmana passada una alerta emesa pels treballadors socials informant de la possible situació de desemparament que estaria patint un menor en trobar-se sol a l’habitatge familiar. El nen era conegut per aquests serveis perquè faltava sovint a escola.
Una patrulla de seguretat ciutadana va anar al domicili on van trobar el menor a soles. Aquest va relatar als agents i als treballadors socials que feia tres dies que era a l’habitatge perquè la seva mare se n’havia anat a una localitat de Valladolid.
La dona havia marxat ‘per arreglar uns temes pendents’, va explicar el nen, i encara no havia tornat, indicant que li havia deixat 20 euros i que ja se’ls havia gastat. Sembla que la dona hauria anat a Valladolid a vendre una propietat.
Els guàrdies civils i els treballadors van poder comprovar la situació de desprotecció del menor, ja que a la nevera només hi havia sis ous, un paquet de salsitxes i un cartró de llet.
Les habitacions de l’habitatge estaven en condicions d’higiene acceptable, però amb una temperatura molt baixa en tenir la calefacció espatllada.
Per tot plegat, es va derivar al menor al Servei de Protecció de Menors dependent de la Conselleria de Salut i Polítiques Socials del Govern de La Rioja per al seu acolliment i cura. La mare va ser localitzada, detinguda i posada a disposició de l’autoritat judicial que en va decretar la llibertat amb càrrecs.