L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha informat de la retirada del mercat d'un producte d'higiene bucodental infantil. Es tracta del FluorKin infantil sabor maduixa, un col·lutori bucal per a nens que fa les funcions de reduir bacteris de la boca i ajudar en la prevenció de càries, entre d'altres.
L'AEMPS ha ordenat la seva retirada immediata dels llocs on s'estava distribuint. Concretament dels lots afectats que són el 26B01, 26B04, 26B05 i 26B06. Els lots afectats són tant del producte en el seu empaquetatge normal com en la versió de 2x1.
L'alerta s'ha activat per la presència d'un bacteri, Burkholderia cepacia, que pot arribar a provocar infeccions en les persones que utilitzin el producte contaminat.
Més risc per a nens amb problemes de salut
Si bé és cert que pot afectar tothom qui faci servir el líquid d'higiene dental, l'AEMPS avisa que tenen més risc de contraure aquestes infeccions aquells nens que tinguin ja algun problema de salut previ o que tinguin un sistema immunitari debilitat.
Tot i això, s'ha aconsellat a totes les persones que tinguin el producte dels lots mencionats a casa seva que no el facin servir. S'ha de retornar a l'establiment on es va comprar o a l'empresa responsable.
Aquest és un producte fabricat per Laboratorio Boniquet S.A, tot i que l'empresa que s'encarrega de la seva comercialització és Laboratorios Kin S.A, i així ho indica en la seva etiqueta.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
