Les morts d’un home de 48 anys, de nacionalitat neozelandesa, i d’una dona de 51 anys, irlandesa, en un xalet turístic de Cullera, al País Valencià, apunten cada vegada més a un accident; o més aviat, un seguit d'accidents i situacions fatals. La parella va ser trobada sense vida dimarts pels seus dos fills menors d’edat, de 14 i 15 anys, a la zona del jacuzzi de l’habitatge que havien llogat per passar les vacances.
Segons les primeres conclusions de les autòpsies, no hi ha indicis que permetin sostenir una mort violenta ni tampoc un possible suïcidi. Tot i això, la causa exacta encara no es considera tancada i quedarà pendent dels resultats de les anàlisis toxicològiques.
El jacuzzi, al centre de la investigació
La principal hipòtesi amb què treballen els investigadors és que tot plegat fos una concatenació fatal d’accidents relacionada amb el funcionament del jacuzzi. Segons la reconstrucció avançada per diversos mitjans com ‘Las Provincias’, una indisposició sobtada o una possible fallada tècnica hauria impedit que la dona pogués sortir de l’aigua.
El marit hauria intentat ajudar-la i, en aquell moment, podria haver patit una descàrrega elèctrica en manipular el sistema o haver inhalat alguna emanació procedent de l’aparell. Quan els agents van arribar a l’habitatge, van detectar una forta olor no identificada, un element que també s’està analitzant.
Els fills van demanar ajuda a un veí
La família s’allotjava en un xalet adossat de la urbanització Cap Blanc, una de les zones residencials més conegudes de Cullera, situada a la falda de la muntanya del Far.
Els dos fills menors van trobar els cossos dels seus pares al costat del jacuzzi i van demanar ajuda a un veí, que va trucar al telèfon d’emergències 112. L’equip de Policia Judicial d’Homicidis de la Guàrdia Civil es va fer càrrec de la investigació.
Sense indicis d’assalt a l’habitatge
En un primer moment, el cas va generar moltes incògnites perquè els cossos presentaven lesions que podien semblar punxants. Amb l’avenç de la investigació, però, s’hauria descartat la presència de terceres persones, i també la hipòtesi d’un assalt o una intrusió a la casa.
Els investigadors també van estudiar la possibilitat que una de les víctimes hagués relliscat o caigut i que l’altra s’hagués lesionat intentant auxiliar-la. Ara, però, la línia principal se centra en el jacuzzi i en una possible cadena d’incidents accidentals.
Els cossos van ser traslladats a l’Institut de Medicina Legal de València, on s’han practicat les autòpsies. Els informes han descartat algunes causes, però la investigació continua oberta fins que arribin els resultats toxicològics.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
