Dissabte, 31 de maig de 2025
És notícia

VÍDEO| La Policia Nacional confirma que no hi ha víctimes en les primeres inspeccions al Centre Comercial Bonaire

Avatar photo
El centre comercial té aproximadament 5.700 places d’aparcament, amb unes 2.500 de submergides
treballs bonaire

La DANA ha provocat una situació dramàtica a València, amb el pàrquing del centre comercial Bonaire, el més gran de la Comunitat Valenciana, convertint-se en un dels focus més preocupants de la tragèdia. Les riuades han inundat completament les dues plantes del garatge subterrani, i la incertesa sobre quantes persones podrien haver quedat atrapades a l’interior és alarmant. Actualment, els equips de rescat, que inclouen membres de la Unitat Militar d’Emergències (UME) i altres cossos de seguretat, treballen intensament per retirar l’aigua i accedir al pàrquing.

El centre comercial té aproximadament 5.700 places d’aparcament, amb unes 2.500 submergides. Tot i que no hi ha dades oficials sobre quants vehicles han quedat atrapats, l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, ha indicat que el pàrquing estava “pràcticament buit” i estima que hi ha “menys d’un centenar de vehicles”. Fins ara, s’han inspeccionat una cinquantena de vehicles submergits, sense que s’hagi localitzat cap víctima mortal.

Els equips de rescat han utilitzat drons amb càmeres tèrmiques per a les inspeccions. Aquesta setmana, la UME ha mobilitzat 50 efectius per a continuar amb els treballs de retirada d’aigua. Fins ara, han aconseguit reduir el nivell d’aigua fins a un metre, permetent un accés més efectiu als equips. Els esforços s’han complicat per la falta de ventilació i la presència de monòxid de carboni a l’aire, la qual cosa obliga a treballar amb mascaretes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
inundacions bcn aeroport

VÍDEOS | L’aeroport del Prat pateix greus inundacions a diferents espais

Notícia següent

El PSOE acusa “moviments ultres” d’intentar “atiar comportaments violents” a Paiporta

Notícies relacionades