La Guàrdia Civil ha investigat un home per colpejar fins a la mort, amb un objecte contundent, un gos de la seva propietat a la localitat de Castellar de Santiago (Ciudad real).
El SEPRONA de la Guàrdia Civil va començar una investigació després de conèixer aquests fets gràcies a la col·laboració ciutadana que van fer sonar l’alerta, segons ha informat l’Institut Armat en nota de premsa.
Els veïns van comunicar a la Guàrdia Civil que el suposat autor havia ficat un gos coniller de la seva propietat dins d’un sac i que després l’havia llançat a un contenidor de residus urbans de la localitat de Castellar de Santiago.
L’investigat, però, va sentir l’animal gemegar des de l’interior, i, en adonar-se que el gos encara era viu, el va recollir i se’l va endur de nou en estat moribund. L’animal va acabar morint poc després.
Alertats per aquests fets es van traslladar de forma immediata components de la Patrulla de Protecció de la Natura per investigar els fets. Després de fer investigacions es va aconseguir identificar el suposat autor, trobant-se també el cadàver del gos enterrat en un oliverar.
A la necròpsia que es va poder fer gràcies al veterinari concertat amb l’ajuntament d’aquesta localitat, es verifica que la mort de l’animal es va produir a conseqüència de copejar-lo reiteradament amb un objecte contundent.
Les diligències en què s’investiga el suposat autor per un delicte contra els animals estan a disposició del Jutjat de 1a Instància i Instrucció de Valdepeñas (Ciudad Real).