ALERTA SANITÀRIA | Retiren una coneguda crema facial per presència de bacteris

L'avís arriba després de detectar-hi la presència de microorganismes potencialment nocius per a la salut

27 d'agost de 2025 a les 09:34h

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris ha ordenat la retirada i cessament de la venda de diversos lots de la crema facial hidratant Erborian Centella Crème després de detectar-hi la presència de microorganismes potencialment nocius per a la salut.

Els lots afectats són els següents: KM05363, KM06363, KM06343 i KM07343, tant en formats de 50 ml com de 20 ml. Aquests productes han estat distribuïts arreu d'Espanya a través de farmàcies, parafarmàcies, perfumeries i canals de venda en línia.

Segons el comunicat emès, la decisió s’ha pres després de trobar-se en la crema els bacteris Micrococcus luteus i Microbacterium oxydans, així com el llevat Candida parapsilosis. Aquests microorganismes poden suposar un risc per a persones amb problemes de salut o amb el sistema immunitari debilitat, ja que poden provocar infeccions.

El fabricant del producte, la companyia francesa Laboratoires M&L Erborian, ja ha iniciat la retirada dels lots afectats dels punts de venda i la recuperació de les unitats venudes.

Les persones que tinguin algun d’aquests lots han d’abstenir-se d’utilitzar el producte i retornar-lo al lloc on el van adquirir per tal de procedir a la seva devolució.