Inditex ha fet un pas decisiu en la transformació del seu model comercial i el primer impacte ja es nota amb força a Espanya: Zara, la seva marca més emblemàtica, tancarà 52 establiments els pròxims tres mesos. El moviment s’emmarca en l’estratègia de la companyia gallega de reduir punts de venda per reforçar aquells espais més grans i tecnològicament avançats, capaços d’oferir una experiència de compra diferent de la tradicional.
La reestructuració no s’ha limitat al mercat espanyol. Durant el primer trimestre del 2025, Inditex ha clausurat un total de 136 locals a tot el món, la qual cosa suposa una retallada del 2,4% de la seva superfície comercial. Actualment, el grup compta amb 5.562 botigues repartides globalment, davant les 5.698 de fa un any.
La competència en el sector de la moda, amb marques digitals com Shein, Amazon o Zalando, ha empès el gegant tèxtil a prioritzar la digitalització i a redefinir el paper de les botigues físiques. En aquest nou context, el client ja no busca només producte, sinó rapidesa i una experiència de compra diferencial.
Altres marques del grup també han patit ajustos: Oysho ha tancat 34 botigues, Zara Home 21, Massimo Dutti 20 i Stradivarius 10. Bershka ha reduït un únic establiment, mentre que Pull&Bear ha estat l’excepció, obrint-ne dos de nous.
Amb aquest pla, Inditex deixa enrere l’etapa d’expansió massiva i aposta per una xarxa més reduïda però estratègicament situada, amb l’objectiu de consolidar la rendibilitat i adaptar-se a les noves dinàmiques del consum de moda.