El val escolar que ha enviat el Govern a les famílies conté faltes d’ortografia. En concret, la paraula ‘trobaràs’ apareix sense accent, ‘bescanvia’ls’ sense apòstrof, posa ‘comergos’ i no ‘comerços’ i ‘acherits’ i no ‘adherits’. Fonts del Govern han explicat que el Departament d’Economia i Finances “prendrà les accions que consideri oportunes”, d’acord amb la llei de contractes del sector públic, davant dels erros tipogràfics comesos per l’empresa que ha imprès i ensobrat els vals, i que ha reconegut l'”errada”. Les mateixes fonts han indicat que la versió del val que el Govern va fer arribar a la impremta el 26 de maig “havia passat totes les revisions ortogràfiques i d’estil pertinents”, així com les mostres d’impressió posteriors.
El Govern va traslladar als representants de l’empresa l’errada detectada en una reunió celebrada dijous al matí amb membres d’Economia, durant la qual van sol·licitar un informe a l’empresa, que ha atribuït la situació a una “errada tècnica”.
En total, s’han editat 1.517.214 vals escolars que s’han repartit per 661.903 llars. El contracte es va adjudicar per un import de 51.118,50 euros.
Des del Govern han apuntat que aquests errors d’impremta no afecten el funcionament del val escolar, que és “plenament operatiu”. En aquest sentit, en les 72 hores posteriors a l’inici de la campanya, prop de 14.000 alumnes ja havien activat els seus vals i se n’havien utilitzat més de 10.500, ja sigui en bescanvis en comerços com en cessions als centres educatius.
El val escolar es dirigeix a tots els alumnes de primària i secundària dels centres públics i concertats. En concret, aquests reben dos vals de 30 euros que es poden bescanviar per material escolar als centres adherits abans del 30 de novembre o bé cedir-los als centres.
L’empresa es disculpa
Per la seva banda, l’empresa encarregada de la impressió ha enviat una carta de disculpes a la Generalitat on reconeix l'”errada”. La companyia explica que està prenent mesures per identificar i analitzar l’abast de l’error, revisant els seus protocols de qualitat per evitar que es repeteixin situacions similars en el futur i l’acord entre ambdues parts de les possibles accions de contenció. “Lamentem profundament el que ha passat, agraïm la seva comprensió i restem a la seva disposició per col·laborar en les diferents accions que es puguin acordar per tal de minimitzar l’impacte d’aquesta incidència”, diu l’empresa a la missiva.