Urgències hospitalàries, excel·lents a ulls del pacient: més de 9 en tracte i informació

Els pacients d'urgències van demandar major informació sobre el temps d'espera i més claredat pels acompanyants

02 de novembre de 2025 a les 10:46h

Una enquesta realitzada pel Servei Català de la Salut (CatSalut) mostra un alt nivell de satisfacció entre les persones que han rebut atenció als serveis d’urgències hospitalàries de Catalunya. Els resultats destaquen especialment el tracte del personal sanitari i la informació clínica facilitada, amb puntuacions que superen el 9 sobre 10, consolidant així una tendència positiva dels darrers anys.

L’estudi, impulsat per la Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció (PLAENSA), recull les respostes de 4.872 persones usuàries dels centres integrats al Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), oferint una mostra representativa de tot el territori.

Resultats més destacats

Els aspectes més ben valorats fan referència al tracte i la comunicació dels professionals sanitaris:

  • Tracte del personal de zeladoria: 94,2% de valoracions positives.

  • Tracte del personal d’infermeria: 90,6%, destacant la proximitat i la professionalitat.

  • Claredat en l’explicació del motiu d’ingrés: 91,3%, reforçant el model d’atenció centrada en la persona.

A més, la comoditat de les sales d’espera ha experimentat una millora significativa respecte de l’any 2024, un aspecte que, segons el CatSalut, demostra l’impacte de les accions destinades a millorar el benestar dels pacients i els seus acompanyants.

Àrees de millora

Malgrat els bons resultats, l’enquesta assenyala alguns reptes pendents en la gestió de la informació:

  • Informació sobre el temps d’espera: només el 53,9% de valoracions positives.

  • Autorització per informar els acompanyants: 38,5% de valoracions positives.

Aquests àmbits s’inclouran com a prioritaris en els plans de millora que es desplegaran els pròxims mesos.

Compromís amb la qualitat assistencial

Segons la secretària d’Atenció Sanitària i Participació, Gloria Gálvez, “els resultats mostren un alt grau de confiança dels pacients en els professionals sanitaris i reforcen la importància d’escoltar la seva experiència per continuar millorant”.

L’estudi PLAENSA 2025 reafirma el compromís del sistema de salut català amb la qualitat, la seguretat i la participació ciutadana, i servirà per orientar noves actuacions en àrees com la millora de processos, la informació en temps real a les sales d’espera i el suport a les persones acompanyants.

Els resultats complets es poden consultar al web: catsalut.gencat.cat

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit