El temps es torna a complicar: més tempestes dijous i un cap de setmana plujós a Catalunya

Catalunya tindrà avui una treva relativa abans que la inestabilitat torni a augmentar dijous i, sobretot, de cara al cap de setmana

30 de setembre de 2026 a les 08:14h
Actualitzat: 30 de setembre de 2026 a les 08:17h

Catalunya es recupera aquest dimecres al matí de l’episodi de pluges intenses i tempestes que va afectar bona part del territori durant la jornada de dimarts. Les precipitacions van deixar registres de fins a 100 litres per metre quadrat en alguns punts de l’Alt Penedès i el Barcelonès, mentre que bona part de la Regió Metropolitana de Barcelona va acumular entre 40 i 80 litres.

Les tempestes van provocar inundacions locals i van convertir alguns carrers en autèntics rius. L’episodi també va arribar a diversos punts de Ponent i va permetre trencar la ratxa seca a Lleida i altres zones de l’oest de Catalunya, tot i que aquestes precipitacions no posen fi a la situació de sequera.

Dimecres: una treva, però sense temps estable

Aquest dimecres, 30 de setembre, la situació serà més tranquil·la que dimarts, però el temps encara no serà completament estable.

La jornada ha començat amb boires a les valls i fondalades del prelitoral i a l’interior de la meitat est, afavorides per la humitat acumulada després de les pluges.

Al llarg del matí s’obriran algunes clarianes i hi haurà estones de sol, però la nuvolositat tornarà a augmentar durant la tarda. Es poden produir ruixats dispersos al prelitoral de Tarragona, especialment entre els Ports, la Terra Alta, el Priorat i Prades.

També es preveuen algunes precipitacions al quadrant nord-oest, tot i que en principi seran escasses i irregulars.

Les temperatures pujaran moderadament respecte de dimarts. Les màximes quedaran entre els 25 i els 30 ºC en general, amb valors una mica més alts al Pla de Lleida i a l’interior de l’Empordà. A la costa continuarà la sensació de xafogor i encara es poden mantenir les nits tropicals.

Dijous tornaran a créixer les tempestes

La inestabilitat augmentarà dijous. El matí encara serà relativament tranquil, però durant la tarda els xàfecs i les tempestes guanyaran protagonisme.

Els ruixats començaran a afectar especialment el Prepirineu i la serra del Cadí i es podran desplaçar posteriorment cap a l’interior de Barcelona i Lleida. Localment, les tempestes podrien anar acompanyades de calamarsa.

També poden arribar precipitacions al Bages, l’Anoia, el prelitoral de Barcelona, l’altiplà central i el nord de les comarques de Ponent.

A la nit, la inestabilitat podria reactivar-se a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, amb possibilitat d’alguns xàfecs intensos.

El cap de setmana, el moment a vigilar

Divendres serà una jornada de transició abans d’un nou canvi de temps. Hi haurà possibilitat de xàfecs irregulars a les comarques de Tarragona i Lleida, però l’atenció meteorològica se centrarà especialment en el cap de setmana.

La previsió apunta a un episodi de pluja que podria afectar sobretot les Terres de l’Ebre, la Costa Daurada i el sud de la costa de Barcelona, amb possibilitat d’acumulacions importants si les tempestes queden estacionàries.

La situació encara s’haurà d’anar concretant durant els pròxims dies, però els models apunten a un cap de setmana potencialment plujós i a un descens de les temperatures, amb màximes d’entre 20 i 25 ºC.

Així, després del fort episodi de dimarts, Catalunya tindrà avui una treva relativa abans que la inestabilitat torni a augmentar dijous i, sobretot, de cara al cap de setmana.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara