Salut simplifica els tràmits burocràtics de l’atenció primària

Les actuacions suposaran un estalvi d'uns 500.000 folis diaris en deixar d'imprimir plans de medicació

Imatge d'una de les sales d'espera del CAP Botafoc del Vendrell. JULIO COLLADO

El Departament de Salut ha regulat una actuació que permet als professionals de l’atenció primària i la salut comunitària deixar de dur a terme tràmits que no es troben inclosos a la seva cartera de serveis i simplificant-re d’altres i centrar més l’activitat en les funcions assistencials. Desburocratitzar la seva activitat és una llarga reclamació dels professionals de la primària.

Les noves accions signifiquen, a tall d’exemple, un estalvi de més de 500.000 folis diaris a Catalunya en substituir la necessitat d’impressió del pla de medicació per una descàrrega electrònica. La regulació permetrà als professionals atendre 30.000 visites anuals menys en reduir algunes tasques burocràtiques que fins ara realitzaven.

La directora de l’Àrea Assistencial del Servei Català de la Salut (CatSalut), Xènia Acebes, explica com la instrucció “garanteix no només la simplificació dels processos, sinó promou i facilita que la ciutadania tingui accés a través de ‘La Meva Salut’ a més prestacions que li facilitin satisfer les seves necessitats”.

“D’aquesta manera podran donar una millor atenció als tràmits que necessiten una avaluació directa o realitzar un servei més especial dels pacients que ho requereixin”, exposa Jaume Benavent, director operatiu d’atenció primària i salut comunitària del CatSalut. L’actuació suposarà una millora de la qualitat i eficàcia del servei.

El Servei Català de la Salut avança d’aquesta manera en la transformació digital del sistema sanitari públic i la potenciació de les iniciatives en aquest àmbit. Els ciutadans continuaran accedint a documents com el pla de medicació, comunicats de baixa, confirmació o alta mitjançant eines digitals com ‘La Meva Salut’.