Retiren una popular llet en pols per a nadons en detectar-hi un bacteri

Les autoritats sanitàries recomanen als consumidors que no consumeixin el producte afectat

26 de desembre de 2025 a les 10:48h

L'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) ha emès una alerta després de conèixer que s'ha detectat la presència del bacteri Bacillus cereus en un lot específic de llet en pols Nidina 1 de la marca Nestlé. L'alerta va ser originada per una notificació de les autoritats sanitàries de Catalunya, a través del Sistema Coordinat d'Intercanvi Ràpid d'Informació (Sciri), que va alertar sobre el problema.

El lot afectat correspon a Nidina 1, llet en pols per a lactants, presentada en llaunes de 800 grams. El lot implicat és 52900346AB, amb data de consum preferent d'octubre de 2027. Aquest número de lot es troba a la base de la llauna, i el producte es conserva a temperatura ambient.

nidina alerta sanitaria
AESAN

Què és Bacillus cereus i quins riscos comporta?

Bacillus cereus és un bacteri habitual en el medi ambient, que pot proliferar en certs aliments quan aquests no es conserven adequadament. En alguns casos, aquest bacteri pot produir toxines que causen intoxicació alimentària, especialment quan els aliments estan mal conservats o es consumeixen en condicions que afavoreixen el creixement bacterià.

Els símptomes d'intoxicació per Bacillus cereus solen aparèixer entre 30 minuts i 6 hores després de consumir el producte contaminat. Els principals símptomes inclouen: Vòmit, diarrea o somnolència.

Si algun nadó presenta aquests símptomes després d'haver ingerit el producte afectat, es recomana acudir immediatament al pediatre per a una avaluació i tractament adequat.

Retirada preventiva del producte per part de Nestlé

Aquest problema ha estat detectat per l'autocontrol de la pròpia empresa Nestlé. Com a mesura preventiva i per no posar en risc la salut dels consumidors, Nestlé ha decidit retirar voluntàriament el lot afectat del mercat.

Nestlé ha informat que està treballant de manera estreta amb les autoritats competents per garantir que el producte retirat no arribi als consumidors. La companyia també ha habilitat canals perquè els consumidors puguin retornar el producte i rebre el reembossament complet.

Què fer si tens el producte afectat?

Si tens a casa una llauna de llet en pols Nidina 1 del lot 52900346AB, amb data de consum preferent octubre de 2027, es recomana no consumir-la. En lloc d'això, cal procedir a la devolució del producte.

Nestlé ha posat a disposició un correu electrònic (nidina@es.nestlé.com) i un telèfon d'atenció al client (900 50 19 27) perquè els consumidors afectats puguin obtenir informació sobre com retornar el producte i rebre el reembossament complet del preu pagat.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo Miró
Veure biografia
El més llegit