Renfe destinarà 23,5 milions d’euros a millores als trens de Rodalies

La companyia també ha licitat un nou contracte de 189 milions d’euros per donar continuïtat als treballs de manteniment dels trens als tallers de Catalunya

04 d'agost de 2025 a les 13:53h

Renfe destinarà una partida de 23,5 milionsd’euros a implementar una sèrie de mesures de reforç del manteniment de trens que permetin millorar la disponibilitat i fiabilitat de la flota de Rodalies.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és optimitzar la planificació de l’entrada dels vehicles als tallers on es realitzen els treballs, tant preventius com correctius, així com augmentar la capacitat del manteniment. En aquest sentit, les mesures es plantegen per reforçar els aspectes següents:

  • Atendre a les avaries i al manteniment correctiu a la via per reduir la necessitat que els vehicles hagin d’entrar als tallers, evitant, així, moviments de material. 

Per a això, s’incrementaran els torns d’assistència tècnica en estacions com Maçanet, Blanes, Sant Vicenç de Calders, Estació de França i Tarragona. Així mateix, es crearan nous llocs d’assistència tècnica a Lleida, Tortosa, Figueres i Bellvitge.

A més, es crearà un equip de manteniment permanent format per 8 mecànics especialitzats que prestaran servei en trens, distribuïts en dos torns diaris, per garantir la continuïtat i eficiència del servei durant tota la jornada.

Finalment, es crearà un lloc addicional de coordinació d’assistència tècnica en línia al Centre de Gestió de Rodalies, durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

  • Incrementar la capacitat dels tallers per atendre els vehicles que hi entren fora de la planificació prevista.

A les Bases de Manteniment de Cornellà i Montcada, s’augmentarà la capacitat productiva al torn de nit. Així, s’oferirà un servei de manteniment al 100% de la capacitat dels tallers les 24 hores del dia.

  • Millorar la capacitat del manteniment al taller de Sant Andreu Comtal.

S’hi incorporarà un servei d’assistència tècnica externa permanent per a l’atenció al manteniment correctiu del parc de Mitjana Distància de Rodalies.

  • Reforçar el servei del manteniment en l’àmbit de Ripoll per atendre, entre d’altres, les necessitats derivades del tall de la línia R3, l’inici previst del qual serà a finals de setembre. 

Es reforçaran els llocs d’assistència tècnica actuals, cobrint més torns i ampliant la capacitat d’assistència a les estacions de Puigcerdà, Ripoll i Vic.

La partida de 23,5 milions d’euros que Renfe destinarà a reforçar el manteniment dels seus trens de Rodalies forma part de la dotació pressupostària prevista en el contracte que la companyia acaba de treure a licitació per donar continuïtat als treballs de manteniment de primer nivell que es realitzaran en diversos tallers de Catalunya i Madrid. En total, el pressupost és de 357,7 milions d’euros.

En el cas de Catalunya, a les bases de manteniment de Cornellà, Montcada, Mataró, Vilanova i la Geltrú, i Sant Andreu s’hi destinaran més de 189 milions d’euros.