Ferran Pedret substituirà a Salvador Illa com a president del grup parlamentari PSC-Units per Avançar.
És un dels negociadors de l’acord d’investidura amb ERC. Un dels homes de més confiança del nou President de la Generalitat de Catalunya.
Fill de Jordi Pedret i Lídia Santos, polítics i diputats socialistes als 90 i primera dècada del 2000, nascut l’any 1979, s’afilia a la Joventut Socialista de Catalunya l’any 1993.
Té estudis en Dret a la UAB, un Postgrau en Estrangeria (UB) i Màster en Dret del Treball i la Seguretat Social (IDEC-UPF).
Carrera en política
Va ser primer secretari de la Joventut Socialista de Catalunya de Barcelona de l’any 1997 a l’any 2004, per després fer el salt a secretari d’organització de la Secció de l’Eixample del 2004 al 2012. Després, primer secretari de moviments socials del PSC des del 2012 i primer secretari de la secció de Barcelona des de 2014. A hores d’ara, en àmbit d’organització del partit, és secretari de l’àrea de millora de l’autogovern i acció federal del PSC.
Des del 2012 és diputat al Parlament de Catalunya, arribant a ser Secretari primer del Parlament de Catalunya en l’anterior legislatura.
Com a treballador, Ferran Pedret va exercir com a advocat per compte propi i va treballar de forma interina com a secretari de l’Ajuntament de Cervelló i tècnic de l’administració a l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia.
Llibres i altres treballs
Ha publicat tres llibres: “Quan succeeix l’inesperat: el 15-M i l’esquerra” (Ed. Carena/Ed. Els Llums, 2011); “Nosaltres, els federalistes. Catalunya a la cruïlla” (Ed. Els Llums, 2012); i “Sortir de l’atzucac. Reflexions des del socialisme” (Fundació Rafael Campalans, Papers de la Fundació núm. 166, 2016) i és afiliat al sindicat UGT.