La previsió meteorològica per avui indica que, des de primera hora de la tarda, el cel estarà serè o poc ennuvolat en general, situació que no es produirà al litoral i prelitoral nord, així com al Pirineu i Prepirineu, on la situació serà més inestable. Al vespre i la nit, la nuvolositat augmentarà de nou pel sud i l’oest del territori.
De fet, els primers ruixats han començat a activar-se al Pirineu i al nord-est de Catalunya, tal com es pot observar en els darrers radars que ha compartit el Servei Meteorològic de Catalunya (METEOCAT). La cota de neu oscil·la entre els 1400 i els 1700 metres, tot i que no obstant això, s’ha registrat neu granulada a Puigcerdà, a una altitud de 1200 metres.
Aquests ruixats van localment acompanyats de calamarsa, com es pot veure en imatges captades a Besalú, a la comarca de la Garrotxa. Aquest fenomen es pot produir en diverses localitats, i en alguns punts del Pirineu es podrien acumular fins a 40 centímetres de neu nova, segons el Projecte 4 Estacions.
Els ruixats van localment acompanyats de calamarsa ⛈️, com podem veure en aquestes imatges de Besalú, la Garrotxa!
📽: @Ferran88_meteo#Projecte4Estacions pic.twitter.com/Ah88QSFuXj
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) March 12, 2025
Pel que fa a les temperatures, la màxima es mantindrà semblant a la d’ahir, amb un lleuger descens al nord-est. El vent serà de component sud entre fluix i moderat al litoral i al quadrant nord-est, però amb estones de vent fluix i variable a l’extrem nord-est. En moments de xàfec, es podrien registrar ratxes fortes de vent. A la resta del territori, el vent bufarà de component oest entre fluix i moderat, amb ratxes fortes a Ponent i al prelitoral sud. Cap al final del dia, el vent quedarà fluix i de direcció variable en general.