Polèmica al Tour de França que comença a Catalunya: un dels equips més mediàtics queda fora

L'organització confirma les invitacions per a l'edició 113: premi per l'equip espanyol Caja Rural

30 de gener de 2026 a les 14:26h
Actualitzat: 30 de gener de 2026 a les 14:26h
A.S.O.
A.S.O.

Ja és oficial la llista dels 23 equips que prendran la sortida a la 113a edició del Tour de França des de Barcelona, i la decisió final ha portat cua. L'ASO ha desvetllat aquest divendres les wild cards, premiant la regularitat del Caja Rural-Seguros RGA però deixant fora, contra tot pronòstic, a un dels equips més mediàtics de la categoria ProTeam, l'Unibet Rose Rockets.

La polèmica absència de l'Unibet Rose Rockets

La gran sorpresa de la jornada ha estat l'exclusió de l'esquadra francesa. Tot i competir amb llicència del país organitzador i comptar amb una plantilla estel·lar dissenyada per brillar a les grans voltes -amb noms com Dylan Groenewegen, Wout Poels i Victor Lafay-, l'organització ha decidit prescindir-ne. Aquesta decisió ha generat debat al món del ciclisme, ja que es tracta d'un projecte amb un fort impacte mediàtic i esportiu que es quedarà sense trepitjar la cursa més important del calendari.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

El Caja Rural s'emporta "el gros"

La cara amable de la moneda és per al Caja Rural-Seguros RGA. L'equip navarrès viurà un moment històric el pròxim 4 de juliol a la capital catalana, debutant per primera vegada al Tour de França gràcies al seu gran rendiment durant el 2025.

L'eufòria s'ha desfermat a la concentració de l'equip a Selva (Mallorca) en rebre la notificació. "De vegades els somnis es fan realitat", han publicat des de l'equip, que considera aquesta invitació com el premi definitiu a anys de feina amb el planter. Mentre que el Burgos BH i el Kern Pharma han estat convidats a La Vuelta a Espanya, la sensació general al pilot és que el Caja Rural ha estat qui "s'ha emportat el gros" de la loteria de les invitacions.

La graella definitiva a Barcelona

Així doncs, el pilot que rodarà per Catalunya, amb una contrarellotge per equips a Barcelona i les primeres etapes cap als Pirineus, estarà format per:

Els 18 equips UCI World Tour.

Tudor, Pinarello Q36.5 i Cofidis (millors ProTeams per rànquing).

TotalEnergies i Caja Rural-Seguros RGA (Invitacions/Wild Cards).

 

Sobre l'autor
Sergio Lahoz foto
Sergio Lahoz
Veure biografia
El més llegit