Netflix aplica des d’aquest dimecres a Espanya, Portugal, Nova Zelanda i el Canadà una nova gestió d’usuaris que 5,99 euros mensuals cadascuna.
La plataforma de vídeos a la carta intenta, així, tapar la via d’escapament d’ingressos que suposa que més de cent milions de llars, segons els càlculs que ofereix la companyia, comparteixin comptes.
Netflix reserva aquesta opció, la de compartir compte amb tots els membres de la llar més els dos usuaris addicionals, al pla que anomena Premium. És el mateix pla per al qual es reserva la màxima qualitat d’imatge (4k + HDR) i de so i que a Espanya costa 17,99 € al mes.
Dins l’àmbit familiar, però, la cosa no canviarà sempre que les connexions es produeixin des de la mateixa ubicació. És a dir, que les persones que comparteixen compte i viuen al mateix lloc mantindran les mateixes condicions. El pagament extra només es donarà en els casos en què les persones no convisquin en la mateixa casa.
La plataforma d’streaming ha aclarit que, en el cas que els subscriptors viatgin o facin servir el servei fora de casa, no hi haurà problemes. A més, les persones que vulguin fer-se un pla individual poden traspassar el seu perfil per no perdre el seu historial, gustos i recomanacions.
Els canvis de Netflix són d’aplicació immediata malgrat que no es va avisar amb temps i la plataforma dona fins al dia 21 de febrer per gestionar i escollir quina és la ubicació principal del compte.
A partir de llavors, s’entén que la companyia començarà a aplicar accions per dificultar el visionament d’un compte des d’altres ubicacions, però la informació publicada a la pàgina web no aclareix quines seran aquestes accions.
Per aquest motiu, molts usuaris a les xarxes socials han mostrat el seu rebuig a la mesura i molts ja ha començat a donar de baixa els seus perfils o, si més no, amenacen de fer-ho si Netflix no fa marxa enrere.