Mor Pepa Arenós, actriu de ‘Ventdelplà’ i una de les veus més recordades de ‘Bola de Drac’

L’actriu barcelonina, nascuda el 1948, també va mantenir una intensa trajectòria com a activista i defensora de la memòria democràtica

26 d'octubre de 2026 a les 08:06h

El món de la interpretació catalana acomiada Pepa Arenós. L’actriu de cinema, teatre, televisió i doblatge ha mort aquest diumenge, segons han confirmat fonts de la Comissió de la Dignitat, entitat de la qual formava part.

Nascuda a Barcelona l’any 1948 i formada a l’Institut del Teatre, Arenós va desenvolupar una llarga carrera artística en diferents àmbits, des dels escenaris fins a la televisió i el doblatge.

A la pantalla petita va participar en produccions populars com La Granja, Estació d’enllaç o Ventdelplà, tres sèries que van marcar diferents etapes de la ficció catalana.

 

Una veu vinculada a ‘Bola de Drac’

Arenós també va deixar empremta en el món del doblatge. Entre els personatges als quals va posar veu destaca Baba, de Bola de Drac, una de les sèries d’animació més populars emeses en català.

La seva trajectòria professional es va combinar amb una implicació constant en causes socials i polítiques. L’actriu va ser una de les presentadores de la Diada de l’11 de Setembre del 1976 celebrada a Sant Boi de Llobregat, una convocatòria històrica en plena Transició.

En els darrers anys, Arenós havia participat activament en les mobilitzacions impulsades per la plataforma Via Laietana 43 i la Comissió de la Dignitat.

Una de les seves reivindicacions més visibles era la transformació de la comissaria de la Policia Nacional situada a la Via Laietana de Barcelona en un espai dedicat a la memòria democràtica.

La seva mort deixa enrere una trajectòria marcada tant per la interpretació com per l’activisme i la defensa de la memòria històrica.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara