Més de 800.000€ a la brossa: El cost de la candidatura dels Jocs Olímpics d’hivern

Avatar photo

El Govern ja ha descartat presentar una candidatura a les properes eleccions dels Jocs d’Hivern, segons ha confirmat la mateixa consellera de la Presidència, Laura Vilagrà. La titular del departament responsable d’Esports ha argumentat que el Comitè Olímpic Internacional (COI) ja ha atorgat les dues properes edicions dels JJOO a altres seus i, per tant, “no hi ha possibilitats” que les pugui acollir Catalunya.

Vilagrà s’ha expressat així durant una atenció a mitjans a la inauguració de la segona edició del Totesport, un espai lúdic esportiu per a infants i joves amb referents femenines. Segons ha dit la consellera, l’objectiu del Govern és visibilitzar i “situar l’esport femení al lloc que li pertoca”.

En declaracions als mitjans durant el certamen la consellera ha tancat la porta a presentar Catalunya en noves candidatures per acollir els Jocs d’Hivern i ha admès que “no hi ha possibilitats”. Segons ela mateixa ha dit, el COI hauria escollit França i Estats Units com a propers amfitrions dels JJOO.

El passat dissabte la secretària del Departament d’Acció Climàtica, Anna Barnadas, va afirmar a Catalunya Ràdio que l’evidència del canvi climàtic i la sequera que afecta tot el territori i també les zones esquiables fan molt “difícil” que els Jocs Olímpics d’Hivern “puguin celebrar-se en unes latituds com les de Catalunya”. “Es tracta d’un projecte que ja no estava en primera línia i tenim els informes necessaris per posar-hi molta precaució”, va afegir.

Milers d’euros gastats en una campanya publicitaria, estudis i ”altres serveis”

La Generalitat va posar en marxa una campanya publicitària amb un vídeo promocional d’uns 30 segons que va tenir un cost de gairebé 330.000 euros. La plataforma Stop JJOO va presentar una denúncia al síndic de greuges i a l’Oficina Antifrau per la campanya impulsada pel govern català.

Tot i això, la pluja de milions perduts no acaba aquí. El govern va gastar més de 170.000 euros en estudis tècnics de la candidatura dels Jocs Olímpics d’hivern.

A més, a les despeses del vídeo promocional i els estudis tècnics, cal sumar 662.000 d’altres serveis sense especificar ben bé on han anat a parar aquests diners.

En definitiva, més de 800.000 euros llançats a la brossa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

En marxa la vaga a Iberia: Consulta els vols afectats

Notícia següent

Un incendi crema una casa a Castellvell del Camp

Notícies relacionades