Junts per Catalunya exigeix una millora immediata de la línia R13

el diputat ha exigit a Adif i Renfe “mesures urgents de seguretat, accessibilitat i informació a les estacions”adr

18 de desembre de 2025 a les 08:30h

El diputat de Junts per Catalunya, Jordi Bertran, ha denunciat aquest dimarts al Parlament de Catalunya els “dèficits molt greus” que pateix la línia ferroviària R13 entre Barcelona i la Conca de Barberà, l’Alt Camp i part del Tarragonès. Ho ha fet a partir de la diagnosi realitzada per la plataforma d’usuaris “Propera Parada Valls” i pels ajuntaments que representen més de 80.000 persones, liderats per l’alcaldessa de Valls Dolors Farré.

“El sud del país i el Camp de Tarragona tornem a quedar relegats a la cua de les inversions i de la qualitat del servei ferroviari”, ha afirmat el diputat, que ha reclamat una actuació coordinada del Govern, l’Estat, Renfe i Adif per implementar “a principis de 2026 una millora real dels horaris i freqüències de trens de la R13”.

Per a Junts, l’actual oferta “no garanteix ni la mobilitat laboral ni l’educativa cap a Barcelona”, ja que “un cop més, com passa amb els trens AVANT, no és possible arribar a la capital abans de les vuit del matí”. En aquest sentit, Bertran ha defensat convertir l’estació de Vinaixa en estació capçalera: “Cal crear un nou trajecte Barcelona-Vinaixa que permeti que els trens hi dormin i adequar horaris i freqüències a les necessitats del territori, amb un primer tren arribant a Barcelona a les 7.30 h i un últim sortint a les 21 h”.

També ha subratllat que “per tenir freqüències durant tot el dia cal fer el manteniment de les vies en horari nocturn, com ja passa a la resta de línies del país”. En aquest sentit, Bertran ha denunciat el greuge comparatiu inacceptable que pateix Valls: “Parlem de quatre trens diaris per sentit per a una ciutat de 25.000 habitants, mentre altres capitals de comarca amb menys població en tenen fins a setze. Això no és equitat, és discriminació”, ha dit.

Finalment, el diputat ha exigit a Adif i Renfe “mesures urgents de seguretat, accessibilitat i informació a les estacions”, com ara passos elevats o inferiors a les andanes centrals, l’obertura de les estacions durant tot l’horari de circulació i la millora de la megafonia i la senyalètica.

“Ajuntaments i entitats han fet la feina, han diagnosticat el problema i han posat solucions damunt la taula. El que encara no hem vist és que el Govern les assumeixi. Abandonin les excuses, deixin la propaganda i apliquin solucions per a la millora real de la R13”, ha conclòs Bertran. 

 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit