Aquesta setmana s’estrenen dues pel·lícules en català als cinemes. 'Heidi, el rescat del linx' arriba a les sales en versió doblada al català i 'Blue Sun Palace' s’estrena en versió original subtitulada en català.
Durant el 2025 s’han doblat o subtitulat en català 50 llargmetratges amb el suport del Departament Política Lingüística, i aquestes dues filmacions, no en són una excepció.
Heidi, el rescat del linx
Una nova aventura de Heidi, amb missatge ecologista. La petita Heidi viu feliç amb el seu avi en una cabana als Alps suïssos. Un dia, mentre corre pels prats amb el seu inseparable amic Pere, troba un cadell de linx malferit i decideix cuidar-lo fins que es recuperi i pugui tornar amb la seva família. Però aviat descobreix que un empresari sense escrúpols vol construir una serradora a la muntanya i està col·locant trampes per caçar linxs. Aleshores, la Heidi i en Pere es proposen una missió molt més ambiciosa: ja no es tracta només de salvar el cadell, sinó de protegir tota la població de linxs i de preservar les muntanyes i els paisatges alpins que tant estimen.
Selecta Visión informa de la distribució d’aquesta animació en versió doblada al català a les sales següents:
- JCA Cinemes Lleida – Alpicat (Alpicat)
- Arenas Multicines (Barcelona)
- Bosque Multicines (Barcelona)
- Cines Verdi (Barcelona)
- Cinesa Diagonal (Barcelona)
- Cinesa SOM Multiespai (Barcelona)
- Teatre Cinema Armengol (Bellpuig)
- Cines FULL (Cornellà de Llobregat)
- ACEC CAT Cines (Figueres)
- Ocine Girona (Girona)
- Ocine Granollers - El Nord (Granollers)
- ScreenBoxFunatic (Lleida)
- ACEC Cines Bages Centre (Manresa)
- Cinema La Calàndria (el Masnou)
- Kinépolis Mataró Parc (Mataró)
- ACEC Cines Olot (Olot)
- ACEC Cines Imperial (Sabadell)
- Odeon Multicines Girona (Salt)
- Cinemes Majèstic (Tàrrega)
- Cinema Catalunya (Terrassa)
- Cinesa Parc Vallès (Terrassa)
- Espai Cultural La Lira (Tremp)
- Odeon Multicines Vilanova (Vilanova i la Geltrú)
Blue Sun Palace
L’Amy i la Didi formen part de la comunitat xinesa de Queens, a Nova York. Totes dues treballenen un saló de massatges i comparteixen somnis, rialles i una forta complicitat, malgrat les jornades extenuants i les càrregues familiars. Però durant les celebracions de l’Any Nou Lunar, la Didimor de forma sobtada i violenta. En un primer moment, l’Amy, devastada per la tragèdia, busca refugi en l’antic amant de la seva amiga: un jove solitari i enigmàtic. Però no trigarà a comprendre que perretrobar la serenor i la pau d’esperit li convé allunyar-se’n i començar a pensar en ella mateixa.
L’Atalante informa de la distribució d’aquest drama romàntic en versió original subtitulada en català a les sales següents:
- Cinema Rambla de l'Art (Cambrils)
- Cine Alhambra (la Garriga)
- Cinema Truffaut (Girona)
- ScreenboxFunatic(Lleida)