L'excap dels Mossos alerta del risc d'infiltrar agents en assemblees: 'Pot erosionar la confiança ciutadana'

Eduard Sallent qüestiona la presumpta infiltració de dues mosses en una reunió de docents a Barcelona i adverteix dels riscos democràtics i operatius

08 de maig de 2026 a les 18:56h

L’excap dels Mossos d'Esquadra, Eduard Sallent, ha criticat públicament la presumpta infiltració de dues agents en una assemblea de docents a Barcelona i ha advertit que aquest tipus d’operacions poden “erosionar la confiança entre la ciutadania i el cos policial”.

En un missatge publicat a X, Sallent assegura que, en el context català i “per les seves dimensions”, la infiltració policial “no és, en general, una bona opció operativa”.

“Hi ha mètodes més segurs i igualment eficaços”

Segons l’exresponsable policial, existeixen “altres enfocaments igualment eficaços i molt més segurs per obtenir informació” sense necessitat d’infiltrar agents en moviments socials o assemblees.

En referència al cas concret de les dues presumptes mosses infiltrades en una reunió de professors, Sallent considera que “tot apunta que la seguretat operativa no es va planificar adequadament” i que els agents “han acabat exposats”.

També remarca que la situació es produeix en un context especialment delicat, “en plena polèmica sobre la presència dels Mossos als instituts”.

Defensa dels drets fonamentals

Sallent sosté que qualsevol actuació policial ha de respectar “escrupolosament” els drets fonamentals, especialment el dret de reunió i el dret de vaga.

Per això, defensa que el Parlament de Catalunya haurà d’exercir la seva funció de control polític i escoltar les explicacions dels responsables del Govern sobre els motius pels quals la policia estava vigilant una assemblea de treballadors públics en conflicte amb la Generalitat.

Qui és Eduard Sallent

Eduard Sallent va abandonar el cos dels Mossos a mitjan març després d’incorporar-se a l’empresa SIMA Consulting, una consultora europea especialitzada en estratègia i intel·ligència.

Sallent va dirigir els Mossos en dues etapes diferents: entre juny del 2019 i novembre del 2020, i posteriorment entre octubre del 2022 i agost del 2024, quan va ser destituït després de l’arribada del nou govern del PSC.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit