Els preus dels aliments començaran a pujar de manera desorbitada

L’encariment de les matèries primeres i l’increment del preu de la llum i del transport són problemes que ja s’estan traslladant al preu dels aliments. Molts fabricants i marques reconeixen que estan augmentant els preus dels seus productes per protegir el negoci, perquè no poden seguir assumint l’alça dels costos i retallant els seus marges.

És el cas de l’empresa Campofrío, que ho està estudiant i ho veu com «una cosa que cal afrontar si la cosa segueix així», segons el seu conseller delegat, Javier Dueñas. La setmana passada va ser el CEO de Heinz qui admetia que el grup ja havia pujat els preus dels seus productes per poder afrontar aquest triple augment de costos.

«Aquesta inflació ja està aflorant i serà igual o fins i tot pitjor», segons va dir ahir el president de l’associació d’empreses i fabricants de el sector del gran consum (Aecoc), Ignacio González, durant la celebració del congrés anual d’aquesta patronal que representa més de 30.000 empreses.

«Quan les companyies tenen pujades de costos ho intenten absorbir perquè no tingui un impacte en el consumidor, però estem condemnats a tenir inflació», va dir l’empresari.