Els consumidors catalans són més propensos a comprar per internet

La pandèmia ha modificat els hàbits, preferències i "expectatives" dels consumidors

Imatge recurs d'un ordinador. CEDIDA

Un estudi de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) – School of Management ha determinat que els consumidors catalans són “més propensos a adaptar els nous canals de compra” per internet respecte als consumidors d’altres comunitats autònomes.

Les dades surten de l’estudi ‘Trets diferencials del perfil de consumidors catalans comparat amb la resta de l’Estat’, que ha dut a terme la Càtedra Escenaris de Futur del Retail, Turisme i Serveis de la UPF, en què s’analitza l’interès pels canals digitals i l’exigència de compromís social, ha informat la UPF en un comunicat aquest dissabte.

L’estudi, que s’ha efectuat amb una mostra de 629 casos, indica que els catalans són més propensos a comprar en línia en totes les categories, ja sigui alimentació, complements de la llar, en el sector de la cultura i l’oci i en el de la moda i complements.

També demostra que malgrat la predisposició per les compres en línia, els consumidors catalans continuen fent servir els canals de compra tradicionals i d’àmbit local, mentre que els centres comercials i els grans magatzems estan més integrats en els hàbits de compra dels clients del conjunt d’Espanya.

L’autor de l’estudi, Josep Francesc Valls, ha relacionat aquestes tendències de consum amb els efectes de la pandèmia de la covid-19, que està “produint importants canvis en els hàbits, les preferències i les expectatives dels consumidors”.