La plataforma ‘Dignitat a les vies’ és una realitat. Des de fa sis mesos, els usuaris de R-14, R-15, R-16 i R-17, no poden conciliar la seva vida laboral i familiar a causa de Renfe.
No és només una queixa sobre un factor que falla a Renfe, és tot un ecosistema que, a hores d’ara, troben que no funciona: desinformació de canvis en els trens, freqüències que no són pràctiques i trens amb pocs vagons en hora punta, obligant a la gent a anar a peu dret: “les persones, a Sant Vicenç de Calders, pugen amb un tamboret”.
Els horaris i la freqüència dels trens
La puntualitat dels trens sempre ha estat en dubte, però “des de fa cinc o sis mesos, s’ha tornat intractable”, ens comenta Anna Gómez, portaveu de la plataforma Dignitat a les vies.
A hores puntes, hi ha una manca de trens important. Sense anar més lluny, per anar de Tarragona a Barcelona abans de les vuit del matí només hi ha un tren disponible.
Trens que no surten perquè hi ha incidències que ningú sap o trens que acaben en cert lloc, però que ningú ha informat que acaba allà, mentre que a la pàgina web sortia que portava al destí.
El naixement de la plataforma
La plataforma neix del grup ‘República Independent de l’Últim Vagó’ i té una sèrie de peticions que, bàsicament, es podrien resumir en un funcionament eficaç de Renfe. “Volem que els trens compleixin els horaris, que a les hores puntes s’enviï un tren llarg i no un tren de tres vagons, volem una ampliació de la freqüència i que se’ns informi”.
La desinformació és gegant en aquest sector. Casos de trens que surten a la via 8 i, de sobte, amb gent dins esperant, acaben sortint a la via 13, però ningú informa dins del tren. És gent de fora qui ha d’informar. Ciutadans ajudant a ciutadans.
Donar suport a tots els afectats
El dia 7 d’abril a Tarragona, volen llegir el seu manifest, però no es volen centrar només en aquesta ciutat. Volen anar a diferents estacions les quals són afectades també per aquestes incidències, com poden ser Reus, Altafulla, Torredembarra, Sant Vicenç de Calders o Vilanova i la Geltrú.
Un problema que també afecta la resta d’agents que envolten la Renfe, perquè, per exemple, hi ha convocada una vaga del servei d’informàtica.