Covestro registra una caiguda en les vendes d'un 8,4% a causa de les noves barreres comercials

Segons Covestro, aquestes dades del segon trimestre del 2025 no tenen signes de recuperació a curt termini

31 de juliol de 2025 a les 11:43h

Covestro ha tancat el segon trimestre de 2025 en un entorn econòmic difícil, agreujat per les noves barreres comercials. L'imprevisible augment dels aranzels estatunidencs a la importació ha alterat de manera notable les cadenes de subministrament mundials en sectors clau de clients, i ha reduït substancialment les exportacions als Estats Units. El resultat ha estat un excés d'oferta considerable en els mercats de venda rellevants, especialment a la regió d'Àsia-Pacífic, la qual cosa ha provocat una caiguda massiva dels preus a escala mundial.

Encara que els volums de venda es van mantenir en gran manera estables, la caiguda dels preus mitjans de venda i els efectes de les divises van tenir un impacte molt negatiu. En conjunt, les vendes del Grup van caure un 8,4%, fins als 3.400 milions d'euros (any anterior: 3.700 milions). El EBITDA va caure un 15,6% situant-se en els 270 milions d'euros (any anterior: 320 milions), xifra que es troba en l'extrem superior de les nostres previsions. A això va contribuir la reversió de 44 milions d'euros en provisions per a primes després d'ajustar la previsió per a tot l'any. Els ingressos nets van ascendir a –59 milions d'euros (any anterior: –72 milions). El flux d'efectiu lliure operatiu va ser de –228 milions d'euros, enfront dels –147 milions del mateix període de l'any anterior.

“L'entorn econòmic continua sent difícil: les tensions geopolítiques i les noves barreres comercials han augmentat inesperadament la pressió en el segon trimestre”, ha declarat Markus Steilemann, CEO de Covestro. “Les conseqüències també es noten en un excés de capacitat, una evolució desfavorable dels preus i una falta d'impuls econòmic. Per això és encara més important que mirem cap endavant, mantinguem el rumb i ens centrem en allò que podem controlar».

Previsió anual ajustada per al 2025

A causa de la persistent feblesa de la situació econòmica en general, sense signes de recuperació a curt termini, Covestro va ajustar l'11 de juliol de 2025 les seves previsions per a l'exercici fiscal 2025. La companyia espera actualment que el EBITDA se situï entre 700 i 1.100 milions d'euros (anteriorment: entre 1.000 i 1.400 milions). La previsió del flux d'efectiu lliure operatiu se situa ara entre –400 i +100 milions d'euros (anteriorment: entre 0 i 300 milions). A més, Covestro espera obtenir un rendiment del capital empleat per sobre del cost mitjà ponderat del capital (FREC per sobre del CMPC) per a l'exercici 2025 d'entre –9 i –5 punts percentuals (anteriorment: –6 a –3). La previsió d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle, mesures en equivalents de CO₂, es manté sense canvis, amb un valor d'entre 4,2 i 4,8 milions de tones. Per al tercer trimestre de 2025, s'estima un EBITDA d'entre 150 i 250 milions d'euros.

“En el segon trimestre, els continus desafiaments derivats de la feblesa de la demanda, l'excés d'oferta i els nous aranzelscomercials han afectat notablement els nostres marges”, ha afirmat Christian Baier, CFO de Covestro. “Malgrat l'estabilitat en els volums de vendes, aquests factors externs es reflecteixen clarament en els nostres resultats. Actualment no és previsible una recuperació a curt termini, per la qual cosa hem ajustat les nostres previsions i estem aplicant amb determinació les nostres mesures de transformació i eficiència”.

L'adquisició reforça el creixement sostenible

Amb l'adquisició de Pontacol AG, acordada al juny de 2025, Covestro amplia estratègicament la seva cartera en el segment de les pel·lícules especialitzades i continua avançant en l'aplicació de la seva estratègia Sustainable Future. El fabricant suís de pel·lícules adhesives multicapa aporta a l'empresa dos centres de producció especialitzats a Suïssa i Alemanya, amb al voltant de 100 empleats. Aquesta operació obre un potencial addicional de creació de valor gràcies a tecnologies complementàries, una cartera de clients i productes més àmplia i sinergies en funcions centrals. L'operació es finançarà amb efectiu, la qual cosa està d'acord amb l'objectiu de Covestro de mantenir una qualificació de grau d'inversió sòlida. S'espera que la transacció es tanqui en el tercer trimestre de 2025.

Nova Chief Commercial Officer

Monique Buch s'incorporarà a Covestro com Chief Commercial Officer (CCO) l'1 d'agost de 2025. Serà responsable del segment Solutions & Specialties i dirigirà sis unitats de negoci, inclosos els centres de cadena de subministrament en les tres regions principals. Buch substitueix a Sucheta Govil, el segon mandat del qual finalitza el 31 de juliol de 2025. La nova CCO és membre del consell d'administració de Covestro des de juny d'enguany.

Resultats per segments d'un cop d'ull

En el segment de Performance Materials, les vendes van disminuir un 11,8% fins als 1.600 milions d'euros en el segon trimestre de 2025 (any anterior: 1.800 milions). El EBITDA va descendir a 149 milions d'euros (any anterior: 196 milions), llastrat en particular pels menors marges i les despeses derivades de la implementació del programa de transformació STRONG. El flux d'efectiu lliure operatiu va ser de –172 milions d'euros (any anterior: –89 milions).

El segment de Solutions & Specialties va registrar un descens de les vendes del 5,4%, situant-se en 1.700 milions d'euros (any anterior: 1.800 milions). El EBITDA va ser de 175 milions d'euros (any anterior: 174 milions). Aquest resultat es va veure afavorit per la reducció de les despeses del programa de transformació STRONG i per l'augment dels volums de vendes. El flux d'efectiu lliure operatiu va ser de 56 milions d'euros (any anterior: 36 milions).

El primer semestre es va caracteritzar per una pressió sostinguda sobre els preus

Les vendes del Grup van disminuir un 4,8%, situant-se en 6.900 milions d'euros en el primer semestre de 2025 (any anterior: 7.200 milions). Aquesta disminució es va deure, principalment, a la caiguda dels preus de venda, que va tenir un impacte negatiu del 3,0%. El EBITDA del Grup va ascendir a 407 milions d'euros (any anterior: 593 milions), mentre que el flux d'efectiu lliure operatiu va ser de –481 milions d'euros (any anterior: –276 milions).

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit