Els Comuns desitgen que s'apliqui l'amnistia i demanen a Puigdemont que s'uneixi al Pacte Nacional per la Llengua

El portaveu dels Comuns, David Cid, ha considerat com una "bona notícia" que en la reunió amb Illa i Puigdemont s'hagin pogut tancar "acords de país"

02 de setembre de 2025 a les 15:08h

El portaveu parlamentari dels Comuns, David Cid, ha celebrat la reunió entre el president de la Generalitat, Salvador Illa, i el líder de Junts, Carles Puigdemont, d'aquest dimarts a Waterloo (Bèlgica). En una roda de premsa al Parlament, Cid ha defensat el diàleg entre les forces democràtiques, i ha afegit que espera que la pròxima trobada tingui lloc a Catalunya, com a mostra que els jutges apliquen l'amnistia. El dirigent dels Comuns ha fet una crida als dos dirigents per aprofitar la reunió per tancar "acords de país" i, en aquest sentit, ha instat Puigdemont a sumar-se al Pacte Nacional per la Llengua. Per altra banda, Cid ha avisat Illa que l'únic camí per aprovar els pressupostos passa per les forces d'esquerres, i no per Junts.

Durant la roda de premsa, Cid ha subratllat que és una "bona notícia" que Illa i Puigdemont es reuneixin, i que li agradaria que la pròxima trobada se celebrés a Catalunya. Pels Comuns és "positiu" que les forces polítiques seguin i dialoguin, si bé Cid ha reclamat "acords de país amplis" en aquesta reunió que tindrà lloc avui a Waterloo. En concret, ha reclamat que Junts se sumi "d'una vegada" al Pacte Nacional per la Llengua.

Encara sobre Illa i Puigdemont, el dirigent dels Comuns ha advertit el president de la Generalitat que no tingui "temptació" de jugar a la "geometria variable". Si ho fa, segons Cid, la legislatura "no arribarà a bon port". En aquest sentit, el portaveu parlamentari dels Comuns ha reiterat que per aprovar els pressupostos del 2026 només hi ha el camí que passa per un acord amb les esquerres i, per tant, no pas amb Junts.

Així mateix, Cid ha repetit que els Comuns no entraran a negociar els pressupostos del Govern si no es compleixen els acords pendents dels suplements de crèdit. Sí que ha subratllat la importància que el sostre de despesa pugui ser expansiu.

Cid també ha criticat que el Govern hagi iniciat el curs polític amb els "mateixos problemes" que abans de l'estiu, en referència als trens i l'habitatge. I ha lamentat que Illa no parlés sobre aquest últim tema durant l'entrevista d'ahir a Catalunya Ràdio: "És una mostra més que, sense els Comuns, el Govern es despista", ha valorat.

El portaveu del grup que lidera Jéssica Albiach ha demanat una reunió de seguiment a l'executiu socialista sobre els acords pendents. I ha remarcat la importància d'enllestir incompliments com ara el cos d'inspectors, la unitat de medicació per fer front als desnonaments, i el registre de grans tenidors.

Finalment, Cid ha qualificat de "bona notícia" la condonació del FLA per tal que comunitats Catalunya s'estalviïn un volum important de recursos amb interessos del deute, que poden anar ara a polítiques d'habitatge, sanitat i educació.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit